فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشخصات و ویژگی‌های دو مدل از پورشه ۷۱۸ که مجوز ورود به کشور را دریافت کرده‌اند

باکستر جدید به ایران می‌آید

عصر خودرو: هنگامی که کمپانی پورشه مدل فیس‌لیفت نسل سوم باکستر را با کد پیشوند ۷۱۸ و همچنین پیشرانه‌های ۴سیلندر با حجمی کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی به بازار عرضه کرد، این انتظار می‌رفت که دیر یا زود، پای این مدل‌ها نیز به بازار ایران باز شود و حالا با ورود نام ۷۱۸ Boxster و ۷۱۸ Boxster S به لیست ثبت سفارشات خودرو یا همان فهرست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور، می‌توان امید داشت که تا چند وقت دیگر، شاهد فروش این رودسترهای اسپرت و پر‌طرفدار در بازار داخلی باشیم، البته به شرطی که ورود آنها مانند ماکان با تاخیر همراه نشود.

باکستر جدید به ایران می‌آید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰
  • باکستر جدید به ایران می‌آید
  • باکستر جدید به ایران می‌آید
  • باکستر جدید به ایران می‌آید
  • باکستر جدید به ایران می‌آید
  • باکستر جدید به ایران می‌آید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با این تفاسیر در ادامه مطلب، نگاهی خواهیم داشت به مشخصات و ویژگی‌های این دو مدل جذاب که احتمالا اگر با قیمت رقابتی و آپشن‌های مناسب در بازار عرضه شوند، مانند نسل پیشین باکستر به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند.

بازنگری در جزئیات
همان‌طور که گفتیم، 718 در واقع همان مدل فیس‌لیفت نسل فعلی باکستر است که از جمله تغییرات ظاهری آن در مقایسه با مدل پیش از فیس‌لیفت می‌توان به فرم جدید سپرها، ورودی‌های هوا، آینه‌های جانبی، گرافیک چراغ‌ها و همچنین اسپویلر عقب آن اشاره کرد، هرچند که در نهایت، این تغییر و تحولات فقط در جزئیات بدنه صورت گرفته و همچنان طرح کلی آن حفظ شده است. ضمنا پورشه برای بدنه این مدل‌ها، رنگ‌های جدید و جذاب‌تری را نیز در نظر گرفته است که در کنار 4رنگ برای سقف (یعنی مشکی، قرمز، قهوه‌ای و یا آبی تیره) و همچنین رینگ‌های 19 یا 20 اینچی، قابل سفارش هستند. 

رودستر اسپرت با آپشن‌های لوکس
بدون‌شک، 718 باکستر نیز مانند دیگر مدل‌های پورشه، کیفیت بسیار خوبی را در متریال کابین خود ارائه می‌دهد که از بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به پوشش مرغوب چرم مصنوعی یا طبیعی برای داشبورد، رودری‌ها و همچنین صندلی‌ها اشاره کرد و در کل طراحی داخلی آن به نحوی صورت گرفته است که علاوه بر القای حس اسپرت به سرنشینان، جلوه‌ای لوکس و شکیل را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، خریداران 718 باکستر از امکاناتی متنوع و قابل توجهی مانند سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌ها با حافظه، گرمکن و تهویه صندلی‌ها، گرمکن غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک دو‌نقطه‌ای، نمایشگر و نویگیشن، TV دیجیتال، سیستم صوتی BOSE یا Burmester، سیستم کمک پارک با دوربین دید عقب، کروز کنترل فعال با رادار پیشگیری از تصادف، نورپردازی فول LED چراغ‌ها با قابلیت تنظیم هوشمند بازه نور و همچنین سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو بهره می‌گیرند که البته اکثر آنها به عنوان آپشن‌های سفارشی در نظر گرفته شده‌اند. 

کارایی و بازدهی به زبان پورشه
جالب است بدانید که پیشرانه‌های 4 سیلندر و توربوشارژ 718 باکستر و همچنین مدل قوی‌تر آن یعنی 718 باکستر S، نسبت به مدل‌های 6 سیلندر (پیش از فیس‌لیفت)، قدرت و گشتاور بیشتری را تولید می‌کنند و به همین ترتیب، شتاب‌گیری آنها نیز خصوصا در صورت وجود پکیج Sport Chrono و فعال‌شدن حالت لانچ کنترل، بهبود چشمگیری یافته است. با تجربه‌ای که از رانندگی با نسل پیشین باکستر داشته‌ایم می‌توان گفت که به طور حتم، 718 نیز فرمان‌پذیری و پایداری مثال‌زدنی و تحسین‌برانگیزی را در این کلاس به نمایش می‌گذارد، ضمن اینکه به لطف فرم جدید غربیلک فرمان و پدال‌های تعویض دنده در پشت آن و البته صدای جذاب کیت اگزوز اسپرت، می‌توان یک سواری هیجان‌انگیز و لذت‌بخش‌تر را تجربه کرد. همچنین برای پکیج Sport Chrono این مدل‌ها، یک سلکتور جدید در قسمت پشت (و سمت راست) غربیلک فرمان در نظر گرفته شده‌ که با استفاده از آن می‌توان حالت‌های Sport یا Sport Plus را برای سبک رانندگی 718 انتخاب کرد. علاوه بر این موارد، سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه یا همان PASM نیز برای این مدل‌ها قابل سفارش است که طبیعتا تاثیر زیادی در بهبود هندلینگ و کیفیت سواری آنها دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم