فونیکسریمکسبهتام

جایگزینی تاکسی های فرسوده به کندی پیش می رود

عصر خودرو- تاکنون ۱۳ هزار راننده تاکسی برای جایگزینی خودروهای فرسوده خود ثبت نام کرده اند. این درحالیست که ۱۷ هزار تاکسی فرسوده بالای ۱۰ سال عمر در شهر تهران وجود دارد که سهم بسزایی در آلودگی هوا دارند.

جایگزینی تاکسی های فرسوده به کندی پیش می رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در یک برنامه رادیویی درباره روال نوسازی خودروهای فرسوده با اشاره به ورود 200 دستگاه تاکسی یورو 5 به ناوگان تاکسیرانی طی روزهای اخیر، افزود: امیدواریم این تعداد را به 2000 دستگاه برسانیم.
    به گفته وی، در حال حاضر خودروهای هیبریدی در سطح شهر تهران در دفاتر ویژه فرودگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد و دفاتر ویژه راه آهن و دفاتر ویژه بیهقی خدمات رسانی می کنند که با ورود این دستگاه ها روزانه حدود هشت تن کمتر آلودگی تولید می‌شود.
    وی افزود: حدود 6300 دستگاه پیکان فرسوده داشتیم با شروع ثبت نام برای نوسازی بیش از 5000 دستگاه پیکان ثبت نام شده اند که تعداد 800 دستگاه از همین خودروهای مدرن و الباقی خودروهایی است که با طرح ملی نوسازی می شود.
    ابراهیمی ادامه داد: حدود 400 نفر برای خودرو آریو ثبت نام کرده اند که به بیش از 130 تن در طول دو ماه خودرو تحویل داده شد.

    به گفته معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران، خودرو آریو کمتر از دو هفته پس از اسقاط تاکسی فرسوده به ثبت نام کنندگان خودروهای جدید تحویل می شود.
    ابراهیمی تاکید کرد:  با توجه به اینکه نوسازی تاکسی های فرسوده هر ساله بوده است، تقریبا هر سال 4000 دستگاه خودروی فرسوده به سن فرسودگی می رسد. ما از دهه فجر تاکنون غیر از خودروهای آریو، 1220 دستگاه ماشین تحویل دادیم، در صورتی که پیش بینی شده بود 90 هزار تاکسی کل کشور تا پایان شهریور 95 نوسازی شود.
    وی با اشاره به تسهیلاتی که به تاکسیرانان ارائه می شود، افزود: وام های تاکسیرانان 20 میلیون تومان با کارمزد 16 درصدی است، ما موفق شدیم بانک ها تاکسیرانان را با پروانه هوشمند معتبر به عنوان یک شغل بشناسند و تاکسیرانان بتوانند ضامن یکدیگر شوند. تاکسیرانان زمانی که خودرو را برای اسقاط تحویل می دهند 5 میلیون تومان دریافت می کنند و بابت لاشه ماشین هم 500 هزار تومان به آنها تعلق می گیرد. برای رفاه حال تاکسیرانان، سیستمی طراحی شده که بدون مراجعه به شرکت می توانند مرخصی بگیرند. بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی تاکسیرانان شهر در قالب طرح بشارت انجام شده است و افراد تحت تکفل و خانواده آنها هم می توانند با یارانه 80 درصدی که بر عهده سازمان تاکسیرانی است، بیمه تکمیلی شوند. بیمه تاکسیرانان هم بر اساس 50 درصد سهیمه دولت و 50 درصد سهم خود تاکسیرانان انجام می شود.
    وی ادامه داد: در راستای فرایندها و خدماتی که تاکسیرانان دریافت می کنند باید هزینه پرداخت کنند. تاکسیرانان بابت هزینه ای که پرداخت خواهند کرد رسید دریافت می کنند، پیامک برای آنها ارسال می شود و اگر وجه اضافه از آنها گرفته شود می توانند به ناظر ما که در تمامی این شرکت های خصوصی مستقر هستند، اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو