فونیکسریمکسبهتام

سرهنگ مرادی مطرح کرد؛

برخورد شدید پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۱۵ درصد خودرو های شهر تهران فاقد برگه معاینه فنی هستند.

برخورد شدید پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  با اشاره به اینکه 15 درصد خودرو های در حال تردد  شهر تهران فاقد برگه معاینه فنی هستند، اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هر خودرویی چه خارجی و چه داخلی تا 5 سال از تاریخ تولید از دریافت برگه معاینه فنی معاف است که بنابراین 50 درصد خودروهای سواری شهر تهران از داشتن برگه معاینه فنی معاف هستند.

    وی افزود: در مجموع از 3میلیون و 500هزار خودروی سواری که در  شهر تهران تردد می کنند، نزدیک به 15 درصد فاقد برگه معاینه فنی هستند و از نظر پلیس قانون معافیت معاینه فنی از دو سال به پنج سال از سوی مجلس فاقد پشتوانه علمی بوده و بایستی هر چه سریع تر این قانون تغییر کند و مدت معافیت معاینه فنی به حداکثر دو سال برسد.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: تمام خودرو های تولید خارج نیز مشمول این قانون می شوند وتنها 5سال از دریافت برگه معاینه فنی معاف هستند.

    سرهنگ مرادی بیان داشت: قانون افزایش مدت معافیت معاینه فنی مصوبه مجلس است و در حال حاضر در کمیسیون های مختلف در دست بررسی مجدد است و ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم این قانون را تغییر دهند زیرا شرکت های سازنده خودرو حداکثر خودرو های تولیدی را 2سال گارانتی می کنند، چگونه امکان دارد ما آنها را 5 سال از دریافت برگه معاینه فنی معاف کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح (LEZ) تاثیری در افزایش مراجعه خودروهای به مراکز معاینه فنی خواهد داشت، گفت: طرح (LEZ) جدید با طرح ابتدایی تفاوت های زیادی دارد، در طرح جدید (LEZ) که به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده است، طرح زوج و فرد کماکان ادامه دارد و از بین نمی رود و فقط  خودرو هایی که قصد ورود به محدودی طرح زوج و فرد را دارند حتما باید برگه معاینه فنی داشته باشند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با اجرای طرح (LEZ) خودرو هایی در حال تردد در معابر اگر دارای نقص فنی و دود زا باشند با وجود داشتن برگه معاینه فنی پلیس موظف است ضمن اعمال قانون، خودرو را به مراکز معاینه فنی اعزام کند تا مجددا مراحل تست معاینه فنی روی خودرو انجام و برگه جدید معاینه فنی برای خودرو صادر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو