فونیکسریمکسبهتام

واردات تایر و از بین رفتن امیدها

عصر خودرو- امروز متاسفانه واردات تایرهای چینی و سهم این تایرها در بازار ایران، وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

واردات تایر و از بین رفتن امیدها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، روند واردات تایر به ایران در حالی است که در برخی کشورها از جمله امریکا برای ورود تایرهای چینی تعرفه ترجیحی در نظر گرفته شده و تعرفه گمرکی واردات تایرهای چینی 100درصد افزایش یافته است.
    به‌طور قطع واردات تایر به این شکل، ضمن اینکه تهدیدی برای جان مردم به‌شمار می‌رود، تهدید جدی برای تولید داخل خواهد بود. در شرایطی که تولید تایر در کشور کاهش یافته شاهد واردات انبوه تایر به کشور هستیم که این جریان به دلیل ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، به زیان تولیدکنندگان تمام خواهد شد.
    در حال حاضر بخش مهمی از تایرهای بی‌کیفیت و بدون استاندارد از مبادی غیررسمی وارد می‌شوند که باید مانع واردات در این بخش شد. البته ورود تایر از طریق مرزنشین‌ها، پیله‌وری و ملوانی و اتوبوسی نیز به طور غیررسمی و قانونی انجام می‌شود که همگی دارای مجوز ورود هستند و باید جلوی آن گرفته شود.
    امروز درصد عمده‌ای از تایرهای بی‌کیفیت و بدون استاندارد ضمن قاچاق، از این مسیرهای قانونی انجام می‌شود این در حالی است که فعالان و تولیدکنندگان این حوزه با تایرهایی که از مبادی غیررسمی و به طور غیرقانونی یا قانونی وارد می‌شوند مخالف هستند چراکه به دلیل نبود استاندارد و همچنین کیفیت پایین، به‌طور قطع مشکلاتی را برای مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورند. با توجه به پی‌گیری‌های انجام شده به زودی واردات قانونی تایر از تمامی مبادی ورودی، شناسنامه‌دار می‌شود، براساس این تصمیم هر تایری که وارد می‌شود باید در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشد. شناسنامه‌دار شدن واردات تایر نه‌تنها به دلیل کیفیت بلکه بیشتر به لحاظ پذیرش مسئولیت و پاسخگویی اشخاص یا شرکت‌هایی که اقدام به واردات تایر می‌کنند است.

    محمدرضا گنجی / رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو