فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو مشهد (۱۶)

جزییات قراردادهای جدید خودروسازان

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ، جزییات قرارداد با شرکت های خودروسازی خارجی را اعلام کرد.

جزییات قراردادهای جدید خودروسازان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبریـ«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، مهدی جمالی در شانزدهمین نمایشگاه خودرو مشهد اظهار داشت: خوشبختانه بعداز برجام و تلاش های دولت، فضای خوبی برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد شد.

    وی افزود: در این فضا خودروسازی سایپا مجددا فعالیت های خارجی خود را شروع کرد و اولین قرارداد در ماه گذشته با سیتروئن قطعی شد و به زودی کارهای انجام می شود.

    مدیرعامل سایپا تصریح کرد: ما توانستیم با طرف خارجی این تفاهم را داشته باشیم که 50 درصد سهام یکی از طرح های ما را خریداری کند و مستقیما پرداخت مبلغ 50 درصد سهام سایپا کاشان را واریز کند.

    جمالی عنوان کرد: رسما اعلام می کنم که همکاری مشترک با ایویکو و زامیاد شروع شده است و قرارداد با رنو در حال پیگیری و انجام است. قردادی که با شرکت نیسان داشتیم، به زودی فعال خواهد شد وقراردادهای قبلی ما که در دوره تحریم انجام شده بود نظیر چانگان و برلیانس به محصول رسیده است؛ البته تلاش می کنیم داخلی سازی آنها را به شدت پیگیری کنیم و امیدوارم محصول خیلی خوبی را ظرف یکی دو سال آینده داشته باشیم.

    وی درباره کیا هم گفت: ما با کیا از قدیم همکاری داشتیم و حتی در دوره تحریم هم همکاری ها ادامه داشته است. امیدوارم در یکی دو هفته آینده در سفری که به کره جنوبی خواهم داشت، بتوانیم قرارداد را فعال کنیم کنیم.

    مدیرعامل سایپا افزود: آنچه که در شرایط فعلی اصل است، باید حتما سرمایه گذاری و صادرات در همه قراردادها دیده شود. جمالی درباره همکاری با ایویکو تصریح کرد: در سیاست وزارت صنعت دو اصل اساسی وجود دارد؛ یکی اینکه حتما باید سرمایه گذاری طرف خارجی اتفاق بیفتد و حتما صادرات و قطعه سازی دیده شود. این سیاست ها کاملا در شرایط قراردادها دیده خواهد شد.

    وی عنوان کرد: در رابطه با ایویکو هم در حال مذاکره هستیم و حتما این شرایط در نظر داریم.

    جمالی متذکر شد: سیاست اصلی ما همچنان محصولات اقتصادی است. من این نوید را می دهم که ما 50 درصد تولیدات خودمان حتما ایرانی خواهد بود و جایگزین های خوبی را طراحی می کنیم. سال گذشته ساینا را به بازار عرضه کردیم که جایگزین خوبی برای محصولات ارزان قیمت است. تا پایان سال محصول جدیدی را عرضه خواهیم کرد.

    وی درباره انتقادات در خصوص واگذاری 50 درصد سهام سایپا کاشان و نحوه قراردادها گفت: ما قیمت را کارشناسی کردیم و این مدل، مدلی است که برای اولین در کشور اتفاق افتاده است. اعتقاد داریم که هر خارجی که علاقمند است در ایران سرمایه گذاری کند، باید سهام شرکت را بخرد و مشارکت واقعی داشته باشد. تجربه تلخی که ما در دوران تحریم داشتیم، این بود که خودروسازی یا صنعت دیگری در کشور ما کار را شروع می کرد، اما به محض این که تحریم می شد، شرکت را با زیان رها می کرد. در طرح جدید هر اتفاقی بیفتد، در سود و زیان مشارکت می کنیم.

    مدیرعامل سایپا در پاسخ به این پرسش که مدل قرارداد از چه کشوری گرفته شده است، اظهار داشت: ما خودمان مدلایز هستیم و بلدیم قرارداد ببندیم.

    جمالی افزود: قرارداد تقریبا نهایی شده، فقط روش های پرداخت پول را طراحی می کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که سایتی از سایپا به رنو واگذار خواهد شد؟ تصریح کرد: الان سایپا شرایط خوبی دارد و قاعدتا ما شرایط خودمان را به طرف های خارجی اعلام می کنیم و هر کسی شرایط ما را پذیرفت، با آنها قراردا می بندیم.

    جمالی درباره برنامه این خودروسازی درباره توسعه صادرات متذکر شد: توسعه صادرات سیاست های اصلی ما است. در سال گذشته قرارداد الجزایر را طراحی کردیم و قرارداد خوبی است. در آذربایجان کار مشترکی را با ایران خودرو هماهنگ کردیم. با ساحل عاج در حال مذاکره هستیم ، نیز اولین محصولات سایپا به لبنان صادر شده است. در قراردادهای جدید پیش بینی کردیم 30 درصد محصولات تولیدی مشترک سایپا با شرکت های خارجی صادر شود. بر این اساس، در همین سال اول در قرارداد حتما صادرات توسط سیتروئن انجام شود و مکلف است 30 درصد محصول تولیدی سایپا کاشان را به شبکه خود عرضه کند.

    جمالی درباره صادرات عراق تصریح کرد: صادرات به عراق همچنان ادامه دارد و ما در روش های مختلف صادرات می کنیم. در همین ماه گذشته بیش از هزار خودرو به عراق صادر کردیم.

    مدیرعامل سایپا در ادامه عنوان کرد: ما در حال مذاکره با صندوق ضمانت صادرات و بان توسعه صادرات هستیم و بانک توسعه صادرات به ما قول داده که 40 میلیارد تومان اعتبار برای ما در نظر بگیرد. جمالی متذکر شد: برنامه داریم سایپا لیدر صادرات قطعه سازی شود و در این فضا اگر برویم، کار خوبی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو