فونیکسریمکسبهتام

۳ میلیون موتورسیکلت، منبع عظیم آلایندگی در تهران هستند

عصر خودرو- «۳میلیون موتورسیکلت در شهر تهران، برابر۲۱میلیون خودرو آلودگی ایجاد می‌کند»؛ این مطلب را رئیس کمیسیون سلامت، ‌ محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام کرد.

۳ میلیون موتورسیکلت، منبع عظیم آلایندگی در تهران هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رحمت‌الله حافظی  با اشاره به صحبت‌های آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی درخصوص اینکه هزاران میلیارد برای پاکسازی هوای شهر تهران هزینه شده اما یک روز هم هوای سالم نداریم، اظهار داشت: هوای شهر یک موضوع فراسازمانی است به همین دلیل انتظار نداریم که سازمان حفاظت محیط‌زیست و شهرداری تهران به تنهایی اقداماتی انجام دهند که خروجی آن رفع آلودگی هوا باشد. وی با بیان اینکه هم‌اکنون براساس گزارش‌های به‌دست آمده، بیش از 75درصد علت آلودگی هوا را آلاینده‌های متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: امروزه هر موتورسیکلت 7برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می‌کند که مساوی با 21میلیون خودرو می‌شود. وی اعلام کرد با توجه به‌وجود 4میلیون خودرو و 21میلیون موتورسیکلت، می‌توان گفت 25میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران تردد می‌کنند که هر کدام منبع عظیم آلایندگی در شهر تهران هستند.

    حافظی با تأکید بر اینکه باید براساس اولویت‌بندی، برای کاهش این منابع عظیم آلایندگی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: زمانی که می‌دانیم موتورسیکلت‌های موجود در بازار، موتوری غیراستاندارد دارند و با سوخت فسیلی کار می‌کنند، باید برای آنها چاره‌ای بیندیشیم. به گفته وی بدون تردید تا زمانی که خط تولید موتورسیکلت‌ها به موتورسیکلت برقی تبدیل نشود، نباید انتظار بهبود وضعیت هوا را داشته باشیم. وی تأکید کرد که همه دستگاه‌های متولی واردات موتورسیکلت مانند سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی، همه باید دور یک میز بنشینند و یک‌بار برای همیشه تکلیف موتورسیکلت‌های وارداتی بنجل چینی که از یک‌سو اقتصاد کشور را می‌بلعند و از سوی دیگر به سلامت مردم آسیب می‌زنند را تعیین تکلیف کنند. این عضو شورای شهر تهران گام بعدی را استانداردسازی خودروها توسط این ارگان‌ها دانست چراکه طی چند سال گذشته برخلاف اینکه به‌خودروسازان تکلیف شده که باید خودروی استاندارد بسازند، هیچ اتفاقی در این زمینه روی نداده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو