فونیکسریمکسبهتام

هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس

عصر خودرو: آئودی یکی از تولید‌کننده‌هایی است که تست‌های دوام و فرسایش خودرو را در شرایط سختی برای محصولات خود برگزار می‌کند.

هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰
  • هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس
  • هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس
  • هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس
  • هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، آئودی اخیرا صدمین دوام و ماندگاری را روی سدان A4 مدل 2016 انجام داده است. این مجموعه آزمایشات با نام INKA شناخته می‌شوند و خلاصه شده‌ی عبارت Ingolstadt Korrosion und Altern و به معنای دستیابی به خوردگی و فرسایش است. این آزمایش که در مدت 19 هفته روی خودروها انجام می‌شود تاثیری همانند 12 سال شرایط کاری را روی آن‌ها دارد.

این تست فرسایش شامل پنج مرحله است. در نخستین مرحله خودرو کاملا نمک اندود شده و در یک محفظه با قبلیت تنظیم دما قرار داده می‌شود. سپس دمای آن را به 35 درجه ی سلسیوس می‌رسانند. مرحله‌ی بعدی تست خودرو در شرایط مناطق گرمسیری است. در این مرحله خودرو را در محفظه‌ای با رطوبت صد در صد قرار داده و دمای آن را تا 50 درجه‌ی سلسیوس افزایش می‌دهند.

در سومین مرحله خودرو در مکانی قرار می‌گیرد که 80 عدد لامپ 1200 وات هالوژنی از نوع بخار جیوه‌ای به طور مستقیم به روی بدنه‌ی خودرو تابیده می‌شوند. دمای بدنه‌ی خودرو در معرض تابش این لامپ‌ها حداکثر تا 90 درجه‌ی سلسیوس افزایش می‌یابد. این مجموعه‌ تست‌ها برای بررسی میزان تغییر یا ترک کردن رنگ بدنه‌ی خودرو انجام می‌شود.

پس از آنکه دمای خودرو به حالت عادی برگشت، مرحله‌ی چهارم این است که شرایطی مانند زمستان قطبی را برای خودرو شبیه‌سازی کنند. در این مرحله دمای محفظه‌ای که خودرو در آن قرار دارد تا منفی 35 درجه‌ کاهش می‌یابد. خودرو نیز روی یک دستگاه چهار بخشی قرار دارد که با استفاده از نیروی هیدرولیکی، سیستم تعلیق و قطعات جلوبندی شامل میل موجگیر و اتصالات را تحت فشار پیچشی و کششی قرار می‌دهد تا شرایطی مانند حرکت در یک جاده‌ی ناهموار را برای خودرو شبیه‌سازی کند.
در مرحله‌ی آخر نیز رانندگان آزمایشی، خودرو را به تست جاده‌ای با شرایط خاصی می‌برند که شامل مسیر‌هایی با گل و لای نیز می‌شود.

در طی این تست خودرو حدود 12 هزار کیلومتر رانده می‌شود اما شرایط سخت این آزمایش برابر با 12 سال کارکرد خودرو است.

پس از پایان این تست، بازرسان کیفی شروع به قطعه قطعه کردن خودرو به 600 قطعه می‌کنند تا نقاط ضعف آن را بیایند. تیم تضمین کیفیت از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا مقاومت در برابر پوسیدگی و دوام مدل‌های آینده را بهبود بخشند. سیلویا دورل مدیر بخش مهندسی مواد در این مورد می‌گوید: "تست INKA یکی از ملزومات برای تضمین کیفیت خودرو و همچنین بهینه‌سازی تولیدات آینده‌ است."

بخش تضمین کیفیت شرکت آئودی نخستین تست INKA را در سال 2002 انجام داد. این تست تاکنون به میزان 322٬500 ساعت انجام شده است و خودروها نیز نزدیکه به 997 هزار کیلومتر رانده شده‌اند که از این مقدار مسافت، 4500 کیلومتر آن در گل و لای و حدود 3 هزار کیلومتر آن در نمک طی شده است.

البته تست‌های دوام آئودی به زمانی بسیار دور باز می‌گردد زیرا بخش تکنیکی و فنی این شرکت چهل سال است که خودروها را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو