فونیکسریمکسبهتام

آخرین جزئیات از قراردادهای خارجی سایپا

عصر خودرو- نمایشگاه خودرو مشهد در حالی اولین روز خود را دوشنبه عصر آغاز کرد که حال و هوای امسال نمایشگاه با سال گذشته تفاوت بسیاری داشت؛ به‌طوری‌که خودروسازان داخلی در این نمایشگاه محصولات جدیدی که قرار است با خودروسازان خارجی عرضه کنند را به نمایش گذاشتند.

آخرین جزئیات از قراردادهای خارجی سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ،خودروسازی سایپا نیز که نزدیک به سه هفته پیش توافق نامه خود را با سیتروئن به امضا رساند در این نمایشگاه از 4 محصول مشترک و جدیدی که قرار است با این شرکت به تولید برساند، رونمایی کرد. در این نمایشگاه از خودروهای C4L، C3، C4aircross، C6 سیتروئن رونمایی شد. همچنین سایپا در این نمایشگاه از دو محصول چانگان به نام Cs75، Edo-xt پرده برداشت.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این نمایشگاه عنوان کرد که سایپا فعالیت‌های خارجی خود را شروع کرده و سیاست ما تولید محصولات اقتصادی است. اما در قراردادهای جدید خود قصد داریم به گونه ای فعالیت کنیم که سرمایه‌گذاران در سود و زیان ما مشارکت کنند.

    مهدی جمالی با اشاره به اینکه بعد از برجام و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت، فضای خوبی برای صنعت خودرو کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: در این فضا خودروسازی سایپا مجددا فعالیت‌های خارجی خود را آغاز کرد و اولین قرارداد ماه گذشته با سیتروئن قطعی شد و به‌زودی کارها انجام می‌شود.

    وی درباره انتقادات صورت گرفته در زمینه واگذاری 50‌درصد سهام سایپا کاشان و نحوه قراردادها خاطرنشان کرد: ما قیمت را کارشناسی کردیم و این مدل، مدلی است که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است. ما اعتقاد داریم که هر خارجی که علاقه‌مند است در ایران سرمایه‌گذاری کند، باید سهام شرکت را بخرد و مشارکت واقعی داشته باشد.

    جمالی ادامه داد: تجربه تلخی که ما در دوران تحریم داشتیم، این بود که خودروسازی یا صنعت دیگری در کشور ما کار را شروع می‌کرد، اما به محض اینکه تحریم می‌شد، شرکت را با زیان رها می‌کرد، در طرح جدید هر اتفاقی بیفتد، در سود و زیان مشارکت می‌کنیم.

    جمالی در ادامه تاکید کرد: همکاری مشترک با ایویکو و زامیاد شروع شده است و قرارداد با رنو نیز در حال پیگیری و انجام است. مدیرعامل سایپا همچنین تاکید کرد: قراردادی که با شرکت نیسان داشتیم، به زودی فعال خواهد شد و قراردادهای قبلی ما که در دوره تحریم انجام شده بود نظیر چانگان و برلیانس اکنون به محصول رسیده است و داخلی‌سازی آنها را به‌شدت پیگیری خواهیم کرد.

    وی درباره قرارداد با شرکت کیا نیز گفت: با کیا از قدیم همکاری داشتیم و حتی در دوره تحریم هم همکاری‌ها ادامه داشته است و امیدوارم در سفری که طی یک تا دو هفته آینده به کره جنوبی خواهم داشت، بتوانیم قرارداد را فعال کنیم. آنچه که در شرایط فعلی اصل است، این است که سرمایه‌گذاری و صادرات در همه قراردادها دیده شود. جمالی درباره تولید محصولاتی با قیمت مناسب برای قشر متوسط گفت: سیاست اصلی ما همچنان تولید محصولات اقتصادی است و این نوید را می‌دهم که 50 درصد تولیداتمان حتما ایرانی خواهد بود و جایگزین‌های خوبی را طراحی می‌کنیم.

    جمالی اضافه کرد: در قراردادهای جدید پیش‌بینی کردیم 30 درصد محصولات تولیدی مشترک سایپا با شرکت‌های خارجی صادر شود که در این راستا در سال اول در قرارداد حتما صادرات توسط سیتروئن انجام شود و مکلف است 30 درصد محصول تولیدی سایپا کاشان را به شبکه خود عرضه کند. جمالی درباره صادرات عراق نیز گفت: صادرات به عراق همچنان ادامه دارد و در ماه گذشته بیش از هزار خودرو به عراق صادر شده.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو