فونیکسریمکسبهتام

ورود تایرهای چینی به صنعت خودرو

عصر خودرو- افق ۱۴۰۴ صنعت تایر کشور دستیابی به تولید ۷۰۰ هزار تن و نیز افزایش میزان تولید، ارتقای کیفیت و استفاده از فناوری‌های جدید در تولید تایر خودرو است که برای دستیابی به این هدف باید به طور جدی به این موضوع توجه شود.

ورود تایرهای چینی به صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، بنابراین در گام نخست باید ظرفیت کارخانه‌های تولید تایر افزایش یابد تا هزینه سربار کاهش یافته و قیمت تمام‌شده آن رقابتی شود. از این‌رو این کارخانه‌ها به منظور ارتقای ظرفیت تولید خود نیازمند حمایت دولت مانند افزایش تسهیلات ارزی و ریالی هستند.
    در سال‌های تحریم مواد اولیه لازم برای ساخت و تولید تایر به سختی تامین می‌شد در حالی که امروز 60 درصد مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت در داخل تهیه شده و 40درصد نیز از کشورهای خارجی وارد می‌شود که البته این مواد از کیفیت لازم برای تولید تایر برخوردارند.
    با وجود شرایط حاکم بر اقتصاد و تولید و کاهش تقاضا همچنان سهم چینی‌ها در بازار داخل به شدت رو به افزایش است به طوری که هم‌اکنون چینی‌ها بازار تایرها را همچون سایر کالاها در اختیار دارند. متاسفانه با وجود کاهش تولید تایر در کشور همچنان شاهد واردات انبوه تایر به کشور هستیم که به طور قطع این جریان به دلیل ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، به زیان تولیدکنندگان این صنعت خواهد بود.
    خوشبختانه با تصمیم دولت، تعرفه واردات تایرهای سواری از 26درصد به 32درصد افزایش یافت ضمن اینکه برخی قوانین مانند تخفیف گمرکی واردات تایرهای باری نیز حذف شد اما تاکنون این تصمیم به درستی عملی نشده و با افزایش تعرفه واردات تایر و کاهش واردات، پیش‌بینی می‌شود شاهد شرایط بهتری در این صنعت باشیم.
    متاسفانه با وجود تمهیداتی که دولت در سال گذشته در نظر گرفت انبوهی از تایرهای چینی وارد کشور شد ضمن اینکه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حتی خودروسازان اقدام به ورود تایر کرده‌اند و بسیاری از خودروهایی که یکی از شرکت‌های خودروساز تحویل مشتریان داده دارای تایرهای چینی است.
    این شرایط در حالی است که اگر تایری وارد نمی‌شد کالایی در انبارها باقی نمی‌ماند در حالی که هم‌اکنون مقدار زیادی تایر در کارخانجات انباشت شده به طوری که این مسئله موجب کاهش تولید در کارخانه‌های تولید تایر در کشور شده است.

    مصطفی تنها - سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو