فونیکسریمکسبهتام

۶۳۰۰تاکسی نارنجی تهران به تاریخ می‌پیوندند

عصر خودرو- با اسقاط ۶۳۰۰ تاکسی پیکان فرسوده طی ۲طرح «خانه به خانه» و «خودرو به‌خودرو» تاکسی‌های پیکان به برگی از کتاب تاریخ حمل‌ونقل شهری تهران تبدیل خواهند شد.

۶۳۰۰تاکسی نارنجی تهران به تاریخ می‌پیوندند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، همین امر موجب شده میزان تعویض تاکسی‌های فرسوده به‌ویژه تاکسی‌های پیکان در 10روز اخیر با این دو طرح به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند. واحدهای گشت و نظارت تاکسیرانی طی روزهای اخیر در شهر، تاکسی‌های پیکان را متوقف کرده و ضمن ارائه توضیحات لازم به رانندگان آنها، از ایشان می‌خواهند تا هر چه سریع‌تر نسبت به نوسازی تاکسی‌های فرسوده خود اقدام کنند.

    به گفته مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، در 10روز گذشته بیش از 2هزار دستگاه تاکسی، نوسازی و تحویل شده و در مجموع 3132تاکسی فرسوده ازجمله 2182دستگاه پیکان بسیار فرسوده که 35درصد از کل تاکسی‌های پیکان تهران را شامل می‌شود با تاکسی‌های نو تعویض شده‌اند و ظرف چند روز آینده نیز 718دستگاه تاکسی فرسوده دیگر نوسازی می‌شوند.

        سهم تهران از نوسازی تاکسی‌ها

    براساس هماهنگی‌های به عمل آمده، از هفته گذشته بلافاصله بعد از تحویل تاکسی‌های فرسوده به مرکز اسقاط، شماره پلاک جدید روی تاکسی‌های نو نصب شده است. پیش از این، با تحویل تاکسی‌های فرسوده به مرکز اسقاط، یک‌ماه طول می‌کشید تا نسبت به نصب پلاک جدید روی تاکسی‌های نو اقدام شود که این فرایند یک ماهه با همکاری پلیس راهور و شرکت سازنده، تقریباً به‌صورت همزمان انجام می‌شود. حسینی با تأکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در سال‌جاری 10500دستگاه تاکسی نو جایگزین تاکسی‌های فرسوده تهران ازجمله 6300تاکسی بسیار فرسوده خواهند شد، اعلام کرد: در شرایطی بیش از 3هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران در مدت کوتاهی نوسازی شده‌اند که طی این مدت، 2هزار دستگاه تاکسی در کل کشور نوسازی شده‌اند و به‌عبارتی، سهم تهران به تنهایی 60درصد از کل تاکسی‌های نوسازی شده در سراسر کشور است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه قفل نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران شکسته شده و روند جایگزینی تاکسی‌های فرسوده سرعت گرفته، اظهار کرد: با شتاب گرفتن نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انتظار داریم شاهد جهش کم نظیری در فرایند تاکسی‌های فرسوده باشیم که علاوه بر رانندگان تاکسی‌های نو، مسافران این تاکسی‌ها نیز با آرامش و ایمنی بیشتری از این تاکسی‌ها استفاده کنند، ضمن اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی بر کاهش آلودگی هوای تهران نیز مؤثر است.

    مازیار حسینی با بیان اینکه علاوه بر این اقدامات که تهران را به شاگرد اول نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور تبدیل کرده، حدود هزار دستگاه خودروی مدرن مطابق با استانداردهای روز دنیا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی شده‌اند که از سوخت پاک استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تاکسی‌های پاک در حال حاضر در دفاتر تاکسیرانی در فرودگاه امام، فرودگاه مهرآباد، ایستگاه راه‌آهن و پایانه بیهقی به‌کار گرفته شده و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

        از فرصت استفاده کنید

    مازیار حسینی، معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه برای نوسازی تاکسی‌های پیکان، نمایندگان تاکسیرانی در مناطق 22گانه با در دست داشتن نشانی منازل رانندگان تاکسی پیکان، به‌صورت حضوری به دَرِ منزل ایشان مراجعه می‌کنند،‌گفت : نمایندگان اعزامی با ارائه توضیحات لازم و توجیه مالکان تاکسی‌های پیکان، ایشان را ترغیب و تشویق می‌کنند با استفاده از تسهیلات درنظر گرفته به‌منظور تعویض تاکسی‌های فرسوده خود با تاکسی‌های نو، از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو