فونیکسریمکسبهتام

تحقیق تسلا از آتش سوزی خودرو در فرانسه

عصر خودرو- تسلا موتور با مقامات فرانسوی درباره آتش گرفتن یک خودروی "مدل اس" در زمان تست خودرو همکاری می‌کند.

تحقیق تسلا از آتش سوزی خودرو در فرانسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سخنگوی این خودروساز برقی آمریکایی اعلام کرد تسلا با مقامات برای روشن شدن علت حادثه تماس گرفته و همکاری کامل خود را اعلام کرده است.

    این حادثه روز دوشنبه در شهر جنوب غربی بایون فرانسه روی داد. تسلا اعلام کرد هر سه نفری که در خودرو بودند شامل یک زوج و فروشنده این شرکت، بسلامت خارج شده و آسیب ندیدند.

    طبق این گزارش، راننده خودرو در فیس بوک برای تست خودرو درخواست داده بود. وی در یکی از خیابانهای اصلی شهر اندکی سرعت را افزایش داد که ناگهان صدای بلندی از خودرو شنید شد و در کمتر از یک دقیقه، خودرو آتش گرفت و ظرف پنج دقیقه کاملا از بین رفت.

    کلیپ ویدیویی که از سوی شاهدان عیبی در توییتر ارسال شده است، لاشه سوخته خودرو را نشان می دهد.

    در سال 2013 پس از تصویری که نشان داد یک "مدل اس" بر اثر اصابت به یک شئی فلزی و آسیب دیدگی پوشش باتری یون لیتیومی دچار آتش سوزی شده است، سهام تسلا ریزش چشمگیری پیدا کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، باتریهای یون لیتیومی در صورت آسیب دیدگی در معرض خطر آتش گرفتن هستند.

    اما در مجموع "مدل اس" خودروی مطمئنی محسوب می شود. این خودرو که با قیمت پایه 70 هزار دلار در آمریکا عرضه می شود، در هر تست ایمنی که انجام شده از سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا نشان ایمنی پنج ستاره دریافت کرده است. "مدل اس" همچنین با کسب 99 از 100 امتیاز، بالاترین امتیاز را از سوی مجله معتبر "کانسیومر ریپورتس" دریافت کرده است.

    رگولاتورهای فدرال آمریکا دو مورد دیگر آتش سوزی "مدل اس" را ثبت کرده اند که یکی از آنها در ایالت واشنگتن و دیگری در تنسی در سال 2013 اتفاق افتاد. مورد سومی هم در مریدای مکزیک گزارش شده بود.

    سیستم دستیار راننده "اتوپایلت" تسلا هم اخیرا خبرساز شده است. در تصادفی که هفتم ماه مه در آمریکا اتفاق افتاد، یک راننده خودروی تسلا زمانی که از این سیستم استفاده می کرد بر اثر برخورد به یک کامیون، کشته شد. کمیته سنای آمریکا در پی این تصادف خواستار توضیح شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو