فونیکسریمکسبهتام

جزئیات تخفیف بلیت مترو در ساعات خلوت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران جزییات پیشنهاد تخفیف بلیت مترو در ساعات خلوت را تشریح کرد.

جزئیات تخفیف بلیت مترو در ساعات خلوت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، احمدی بافنده در تشریح جزئیات پیشنهاد کاهش نرخ بلیت مترو در ساعات غیر پیک، گفت: بررسی‌ها نشان داده که مردم از ساعت شش تا هشت صبح و در هنگام عصر نیز طی دو ساعت مشخص که عمدتا ساعت ورود و خروج کارمندان است، بیشترین استفاده از مترو را دارند.

    وی با بیان اینکه این در حالیست که در مابقی ساعات مترو فعال است اما مسافر چندانی ندارد و قطارها خالی حرکت می‌کنند، گفت: مترو مانند اتوبوس نیست که در ساعات غیرپیک آنها را از شبکه حمل و نقل خارج کنیم و در پایانه نگه‌ داریم.

    احمدی بافنده با بیان اینکه در کشورهایی که تجربه بیش از 100 ساله مترو دارند، برای افزایش مسافر در ساعات غیرپیک چاره اندیشی کرده‌اند، یادآور شد : آنها چند مدل بلیت برای ساعات پیک و غیرپیک دارند؛ به گونه‌ای که در ساعات غیرپیک نیز بلیت با تخفیف به مسافران ارائه می‌شود.

    مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه در مترو تهران می‌توان همان نرخ شورای شهر را در ساعات پیک صبح و عصرگاهی اخذ کرد، گفت: در ساعات غیرپیک در حالی مترو فعال است که تعداد مسافران کم است و می‌توان با اتخاذ سیاست‌های مختلف ساعت غیرپیک مترو را کاهش داد.

    وی گفت: اتخاذ سیاست تغییر نرخ بلیت در ساعات مختلف نه تنها هجوم صبح گاهی و عصرگاهی را می‌کاهد بلکه در همه ساعات مترو مسافر دارد و این سبب می‌شود تعادلی در کل ظرفیت مترو ایجاد شده و فشار مسافران در هنگام صبح و عصر کاسته شود.

    وی با بیان اینکه این پیشنهاد با ریاست شورا، قائم مقام شهرداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مطرح شده و همه این افراد از آن استقبال کرده و درخواست داشتند که این پیشنهاد به صورت مکتوب ارائه شود، گفت: در بسیاری از کشورها ساعت فعالیت ادارات و مراکز آموزشی به گونه‌ای تدوین شده که با یکدیگر تداخل نداشته باشد اما در ایران اینگونه نیست و در هنگام صبح و عصر که ساعت آغاز و پایان کار ادارات و مراکز آموزش عالی است شاهد هجوم مسافران هستیم و این در حالیست که بسیاری از افراد به دلیل شلوغی مترو مایل نیستند از این وسیله برای تردد آسان استفاده کنند .

    وی ادامه داد:ما می‌توانیم با تغییر نرخ بلیت برای ساعات غیرپیک زنان خانه دار، بازنشستگان و ... را تشویق به استفاده از مترو در ساعات غیر پیک کنیم.

    وی با بیان اینکه مترو تهران از لحاظ فنی آمادگی این تغییر را دارد، گفت: تنها باید نرم افزار بلیت خوان را تغییر داد که در ساعت پیک بلیت نرخ مصوب شورای شهر را اخذ کرده و در ساعت غیرپیک نرخ تخفیف یابد، البته این تخفیف نیز در صورت مصوبه شورای شهر اعمال خواهد شد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو