فونیکسریمکسبهتام

عضوکمیسیون صنایع و معادن در بازدید از خطوط تولید و مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا:

اقدامات صورت گرفته درسایپا همراه با جهت گیری مثبت و منطقی است

عصر خودرو- عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: آنچه امروز در مقایسه با ابتدای سال ۹۴ در سایپا مشاهده می کنیم یک جهت گیری مثبت و منطقی است که استمرارش برای سایپا و مصرف کننده می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد و کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی دارد در راستای اهداف ذکر شده، هر گونه مانعی که برای تولید محصولات داخلی وجود داشته را رفع کند.

اقدامات صورت گرفته درسایپا همراه با جهت گیری مثبت و منطقی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز،  سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن ضمن بازدید از خطوط تولید و مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا تصریح کرد: بحث نوآوری در صنایع خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر و مورد تقاضای مکرر مصرف کننده است که خوشبختانه در طی بازدید در سایپا حرکت های ارزشمندی را مشاهده کردیم.

    عضوکمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: پیرو صحبت های اخیر رئیس جمهور محترم، لازم است ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت در دستور کار تمامی تولید کنندگان داخلی قرار گیرد و این موضوع در صنعت خودرو همواره مورد تاکید بوده است وخوشبختانه توجه مدیران فعلی سایپا به بحث تحقیق، نوآوری و توسعه محصول در مدت یکی دو سال گذشته چشمگیر بوده است.

    این نماینده مجلس دهم افزود: امروز شاهد انجام طرح های ارزشمندی در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا هستیم و امیدواریم به زودی این محصولات با فرایندی که پیش بینی شده است به بازار عرضه شود و یقینا طراحی و نوآوری و ساخت متناسب محصول با ذائقه مصرف کننده می تواند تحول عظیمی در صنعت خودرو ایجاد کند.

    مقدسی گفت: شرکت سایپا در زمینه توسعه محصول قدم های اساسی برداشته است، که نشان می دهد سایپا و سایر خودروسازان کشور مصمم هستند در مسیر تحقیق و توسعه گام بردارند و شرکت سایپا در این زمینه پیشرو است.

    نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث جوینت ونچر که انتقال تکنولوژی و صادرات در راس آن قرار دارد، یقینا مورد حمایت کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و در قراردادی که در مذاکرات چند ماه گذشته نهایی شده، موضوعات خوبی مورد توجه قرار گرفته است که رعایت سهم طرفین به صورت 50-50 و تولید با هدف 30 درصد صادرات پیش بینی شده که بسیار ارزشمند است.

    وی گفت: از نکات دیگر این قراردادها می توان به بومی سازی 40 درصد در سال اول اشاره کرد که این ظرفیت در طی 3 سال آینده به 70 درصد افزایش خواهد یافت و این شرایط بسیار مناسب است، البته ما در بحث قرارداد با برندهای اروپایی و سایر شرکت های بزرگ دنیا نباید صرفا با یک شرکت همکاری کنیم و به عبارتی تمام تخم مرغ ها را در یک سبد قرار دهیم چرا که با بحران های سیاسی یا مشکلات دیگر که در دنیا به وجود می آید عین گذشته دچار آسیب خواهیم شد و خوشبختانه سایپا در قرارداد جدید با سیتروئن نواقص قراردادهای گذشته را برطرف کرده است.

    مقدسی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال این است که موانع تولید را بر طرف کند و قطعا آنچه منطق اقتصادی داشته باشد و مصلحت کشور در آن باشد را مورد حمایت قرار خواهد داد.

    نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شرایط مالی سایپا اشاره کرد و افزود: گزارشاتی که از صورت های مالی سایپا در ابتدای سال 95 و بعد از برگزاری مجمع ارائه شده نسبت به  مدت مشابه سال گذشته تفاوت های اساسی داشته است.

    وی گفت: اصلاح ساختار مالی همواره باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد؛ خوشبختانه این موضوع در سایپا نتیجه مطلوبی داشته است و می تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت ها باشد.

    این نماینده مجلس دهم بیان کرد: اینکه سایپا مرحله سخت و دشوار را پشت سر گذاشته و از مشمولیت ماده 141 خارج شده است و در سال 94 به یک سود منطقی رسیده بسیار خوشحال کننده است و پیش بینی سال 95 رسیدن به یک سود مناسب برای این شرکت است و این اقدامات وضعیت با ثباتی برای سایپا ایجاد می کند که قابل تقدیر است؛ البته باید استمرار پیدا کند و مراقبت های لازم صورت پذیرد.

    وی تاکید کرد: شرکت ها باید منطق اقتصادی را بر فعالیت های بنگاه های تحت مدیریت خود حاکم کنند، به نحوی که ارتقاء کیفیت داشته باشند و بتوانند هزینه تولید را کاهش دهند و کاهش هزینه های تولید با اصلاح ساختارمالی ، کوچک کردن شرکت های تابعه و کاهش هزینه های سربار در قیمت تمام شده محصول امکان پذیراست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو