فونیکسریمکسبهتام

گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه کننده خودرو در سال ۹۴ از سوی ISQI منتشر شد؛

نمره متوسط برای خدمات پس از فروش خودروسازان

عصر خودرو- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش نتایج ارزیابی جامع خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد که بر اساس آن میانگین امتیاز به دست آمده از سوی شرکت‌ها در رتبه متوسط قرار دارد.

نمره متوسط برای خدمات پس از فروش خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ISQI، درمجموع 22 شرکت عرضه‌کننده خودروهای سبک (شامل واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی) از سوی بازرسان این سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در این میان ایساکو، سایپا یدک و زامیاد بیشترین شمار تعمیرگاه‌های مجاز را در اختیار داشتند. در ارزیابی سال گذشته، درمجموع 2124 نمایندگی خدمات پس از فروش مجاز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و امتیاز نهایی خدمات پس از فروش خودروهای سبک در سال 1394 معادل 60.1درصد بوده است.

    بر اساس این گزارش، هیچ‌یک از شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک نتوانسته‌اند در زمینه خدمات پس از فروش در رتبه نخست جای گیرند اما در رده دوم و در میان شرکت‌هایی با بیش از 10 نمایندگی مجاز، شاهد حضور شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک (برای محصولات سایپا و پارس‌خودرو) هستیم. در رتبه سوم این رده‌بندی در میان شرکت‌هایی با بیش از 10 نمایندگی مجاز، اطلس خودرو، سایپا یدک برای محصولات سبک زامیاد، بم خودرو، آسان موتور، مدیا موتورز، مدیران خودرو، آرین موتور پویا و ایرتویا جای گرفته‌اند. بر اساس این جدول، شرکت‌های آلفاموتور، مرتب خودرو و نیرو خودرو آسیا در رتبه چهارم جای گرفته‌اند.

    بر اساس گزارش ISQI و بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته در زمینه انطباق شرکت‌ها با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های ایساکو، مزا یدک و سایپا یدک با کسب امتیاز بین 80 تا 100، بالاترین امتیازات را کسب کردند و در رده «انطباق خیلی زیاد» جای گرفتند.

    پس از این شرکت‌ها و در دسته «انطباق زیاد» (امتیاز بین 60 تا 80) شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو جای دارند و به این ترتیب شرکت‌های مدیا موتورز و اطلس خودرو در میان شرکت‌های واردکننده خودرو حائز بالاترین امتیاز شده‌اند. در انتهای این جدول و در دسته «انطباق کم» شاهد حضور ایرتویا، نیرو محرکه آسیا و مرتب خودرو هستیم.

    در حوزه خودروهای سنگین، درمجموع 17 شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که بر این اساس 306 نمایندگی مجاز از سوی ISQI بازرسی شده‌اند و امتیاز نهایی خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در سال 1394 معادل 59.4درصد بوده است.

    در میان شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سنگین، شرکت‌های گواه، خدمات فنی رانا و بهمن دیزل بیشترین شمار نمایندگی‌ها را در اختیار داشته‌اند. بر اساس گزارش ISQI، هیچ‌یک از شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سنگین نتوانسته‌اند در رده نخست یا دوم جای گیرند اما در میان شرکت‌هایی با بیش از 12 نمایندگی مجاز، شرکت‌های ماموت دیزل، سیبا موتور، گواه، خدمات فنی رنا، عقاب افشان، بهمن دیزل، آریا دیزل موتور، آذهایتکس، ارس خودرو دیزل و زامیاد سنگین جای گرفته‌اند.

    گزارش کامل نتایج ارزیابی جامع خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در سال 1394 را می‌توانید در شماره آینده "هفته‌نامه خودرو امروز" بخوانید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو