فونیکسریمکسبهتام

لندن برای تقویت اقتصاد خود خطوط مترو را شبانه‌روزی می‌کند

عصر خودرو- مترو لندن برای اولین بار قصد دارد خدمات شبانه خود را به مسافران آغاز کند.

لندن برای تقویت اقتصاد خود خطوط مترو را شبانه‌روزی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، لندن بزرگترین مرکز مالی اروپا و رقیب اصلی نیویورک است. با این حال، در این شهر پس از نیمه شب برای رفتن به خانه باید از اتوبوس و تاکسی استفاده کرد.

    اما این وضع با روی کار آمدن «صادق خان» - شهردار جدید لندن - در شرف تغییر است و مترو لندن برای اولین بار قصد دارد خدمات شبانه خود را به مسافران آغاز کند. این اقدام در صورت تحقق، پایتخت انگلیس را به یک شهر کاملاً 24 ساعته تبدیل خواهد کرد و به گفته کارشناسان، باعث تقویت اقتصاد آن خواهد شد.

    سرویس شبانه مترو لندن ابتدا تنها در روزهای پایانی هفته و در خطوط اصلی و پر رفت و آمد آغاز به کار خواهد کرد؛ اما به گفته مقامات محلی لندن، در آینده نه چندان دور در سایر روزهای هفته نیز مردم لندن می‌توانند از خدمات شبانه مترو استفاده کنند.

    به گفته «تونی تراورز» کارشناس مسائل شهری در مدرسه اقتصاد لندن، با توجه به اینکه مترو شریان اصلی حمل و نقل در پایتخت انگلیس به شمار می‌رود، تصمیم جدید مقامات محلی لندن برای ارائه خدمات شبانه مترو در این شهر می‌تواند ضمن کمک به آرامش روانی بیشتر افراد محلی و گردشگران خارجی، چرخ اقتصاد در این کلان‌شهر را با سرعت بیشتری به گردش درآورد.

    البته لندن در حال حاضر نیز با توجه به حضور سالن‌های تئاتر و رستوران‌های مجلل شبانه‌روزی، یک شهر 24 ساعته به شمار می‌رود؛ اما راه‌اندازی خطوط شبانه مترو بیش از پیش می‌تواند به پویایی این شهر کمک کند.

    تصمیم مقامات محلی لندن برای افزایش ساعات کار مترو در این شهر ظاهراً با این هدف صورت گرفته است که به مردم جهان نشان دهند لندن با وجود رای اخیر مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) همچنان می‌تواند بهتر از گذشته پذیرای بازرگانان و گردشگران خارجی باشد.

    طبق برآورد کارشناسان اقتصادی، راه‌اندازی خدمات شبانه مترو لندن در زمانیکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور را در معرض تهدید قرار داده است، حدود 77 میلیون پوند (100 میلیون دلار) بهره اقتصادی برای این شهر به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو