فونیکسریمکسبهتام

آماده‌سازی ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ورود تاکسی‌های فضایی

عصر خودرو- دو فضانورد آمریکایی روز جمعه در ایستگاه فضایی بین‌المللی راهپیمایی را به پایان رساندند تا ایستگاه مخصوص پارکی را برای تاکسی‌های فضایی تجاری آینده به ایستگاه بیافزایند تا به این ترتیب آمریکا برای رساندن تجهیزات و نیرو به ایستگاه فضایی دیگر به روسیه نیازی نداشته‌باشد.

آماده‌سازی ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ورود تاکسی‌های فضایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین، جف ویلیامز فرمانده ایستگاه فضایی و کیت روبنیز مهندس ایستگاه اجرای این راهپیمایی فضایی را به عهده داشتند. آمریکا از زمان بازنشستگی شاتل‌ها در سال 2011 تا به امروز برای ارسال فضانوردان و محموله‌های باری خود به ایستگاه فضایی به روسیه متکی بوده‌است و در ازای هر مسافر 70 میلیون دلار پول پرداخت کرده‌است.

    ویلیامز و روبینز طی راهپیمایی خود به درگاه اتصال ایستگاه فضایی یک اداپتور افزودند تا در آینده تاکسی‌های فضایی که توسط شرکت فناوری‌های اکتشافات فضایی و بوئینگ ساخته خواهند شد، بتوانند در کنار ایستگاه فضایی پارک کنند. یکی از اولین شرکت‌هایی که قصد دارد این پارکینگ جدید فضایی را مورد آزمایش قرار دهد،‌شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک است که در تلاش است تا سال 2017 اولین کپسول مسافری خود را راهی ایستگاه کند. درحالی که بوئینگ کپسول CST-100 مسافربری خود را در سال 2018 راهی ایستگاه خواهد‌کرد.

    ناسا امیدوار بود اولین درگاه از دو درگاه اتصال خود را در سال 2015 به ایستگاه فضایی وصل کند اما تجهیزات با انهدام کپسول باری اسپیس‌ایکس در ژوئن 2015 نابود شدند. دومین درگاه اتصال برای ارسال به ایستگاه در سال 2018 در دست ساخت قرار دارد.

    فضانوردان حین راهپیمایی باید چند عملیات تعمیر دیگر را نیز انجام می‌دادند اما پس از بروز اختلال ارتباطاتی درون لباس ویلیامز، ناسا دستور پایان راهپیمایی را صادر کرد. راهپیمایی بعدی این دو فضانورد در ماه سپتامبر انجام خواهد‌گرفت که طی آن صفحه خورشیدی بی‌استفاده ایستگاه از بدنه جدا شده و دوربین تلویزیونی با کیفیت بالا روی بدنه ایستگاه نصب شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو