فونیکسریمکسبهتام

رنو داستر و انبوهی از جوایز بین‌المللی؛

ستاره کراس‌اوور‌های اروپایی در ایران

عصر خودرو- رنو داستر، کراس‌اوور محبوب رنو در بازارهای بین‌المللی تاکنون توانسته جوایز متعددی را در سطح جهان از آن خود کند و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازارهای اروپایی و جهانی است. این خودرو در ایران نیز حضور دارد و خریداران استقبال مناسبی از آن کرده‌اند.

ستاره کراس‌اوور‌های اروپایی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، خودروهای شاسی‌بلند این روزها نمونه‌های محبوب بازار خودرو ایران هستند و بخش عمده‌ای از خودروهای وارد شده به کشور را تشکیل می‌دهند. در این میان، رنو داستر جایگاه ویژه‌ای دارد؛ یک خودروی اروپایی که توانسته با قیمتی در محدوده 100 میلیون تومان، از بسیاری از رقبای خود پیش بگیرد و توجه زیادی را در بازار به دست آورد. این خودرو که حدود سه سال است وارد بازار ایران شده، در این مدت به دلیل توانایی‌های فنی، برند اروپایی خود، قیمت قابل‌قبول و البته حضور در بازار شاسی‌بلند‌ها توانسته فروش مناسبی داشته باشد و هم‌اکنون نیز در طیف محصولات وارداتی رنو در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

    داستر در ایران خودروی محبوبی است اما این مسئله تنها محدود به بازار ایران نیست و این خودرو از زمان معرفی در سال 2010 تاکنون توانسته حضور بسیار موفقی در بازارهای جهانی داشته باشد و علت اصلی آن نیز دقیقا به قیمت مناسب و توانایی‌های آن بازمی‌گردد تا جایی که اکنون بسیاری از خریدارانی که تابه‌حال توان خرید یک خودروی شاسی‌بلند اروپایی را نداشتند، می‌توانند با هزینه‌ای که در حالت عادی برای خرید یک سدان پرداخت می‌کنند داستر را خریداری کنند و با توجه به ارتفاع داستر و البته قابلیت چهارچرخ متحرک آن، تا حد زیادی به دنیای خودروهای آفرود نزدیک شوند. داستر قطعا قرار نیست نقش یک خودروی آفرود حرفه‌ای را بازی کند چراکه جنبه‌های راحتی سرنشینان نیز در آن مدنظر قرار گرفته است اما باوجود آنکه یک شاسی‌بلند شهری است، این امکان را به راننده می‌دهد تا تجربه راندن در مسیرهای خارج از جاده را نیز کسب کند و بدون نگرانی از آسیب به خودرو یا گیر افتادن در گل‌ولای، وارد مسیرهای آفرود شود.

    همه این‌ها باعث شده داستر خودروی بسیار پرفروشی باشد تا جایی که در سال 2013 و در میان موج شاسی‌بلند‌های حاضر در بازارهای جهانی، عنوان سومین شاسی‌بلند پرفروش جهان را نیز از آن خود کسب کرده و در اروپا نیز رتبه نخست فروش در کلاس خود را به دست آورده است. داستر از زمان معرفی به بازار توانسته علاوه بر فروش بالا، جوایز متعددی را نیز کسب کند تا نشان دهد علاوه بر خریداران، رسانه‌های تخصصی در جهان نیز به این خودرو اعتماد کرده‌اند. رنو داستر تابه‌حال نزدیک به 30 جایزه را در سرتاسر جهان به دست آورده است که در ادامه بعضی از جوایز کسب شده توسط داستر را مرور می‌کنیم. بد نیست بدانید این خودرو تنها در هندوستان 18 جایزه مختلف را به دست آورده است و خریداران آن باید برای خریدش در صف انتظار بمانند.

    * نشریه Autocar انگلستان و شبکه تلویزیونی بلومبرگ، رنو داستر را به‌عنوان شاسی‌بلند برتر سال انتخاب کرده‌اند. داستر همچنین ازنظر مخاطبین این دو رسانه به‌عنوان خودرو سال انتخاب شد.
    * برنامه تلویزیونی TopGear، رنو داستر را به‌عنوان شاسی‌بلند کامپکت سال انتخاب کرده است.
    * رنو داستر عنوان خودروی سال هندوستان (ICOTY) را به دست آورده است. این جایزه از سوی نویسندگان نشریات خودرویی در هندوستان به برترین خودروی سال از جنبه‌های مختلف اهدا می‌شود.
    * نشریه Car India رنو داستر را به‌عنوان شاسی‌بلند برتر سال را انتخاب کرده است.
    * داستر از سوی کانال تلویزیون CNBC به‌عنوان شاسی‌بلند کامپکت سال انتخاب شده است.
    * خوانندگان نشریه Economic Times، رنو داستر را به‌عنوان بهترین شاسی‌بلند انتخاب کرده‌اند. این نشریه همچنین داستر را به به‌عنوان خودروی سال انتخاب کردند.
    * داستر عنوان خودروی سال اسکاتلند را نیز از آن خود کرده است.
    * داستر در سال 2011 توانست در میان نامزدهای نهایی رقابت خودروی سال اروپا جای گیرد و هرچند نتوانست درنهایت عنوان نخست را به دست آورد اما به دلیل قابلیت‌های کاربردی و جذابیت‌هایش مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.
    * هیات داوران نشریه Autobest، داستر را به‌عنوان بهترین خودروی سال انتخاب کرده‌اند.
    * نشریه Autocar هندوستان، داستر را به‌عنوان خودروی سال هندوستان از سوی این نشریه انتخاب کرده است.
    * وبسایت CarBuyer که به‌طور تخصصی خودروها را ازنظر ارزش خرید و مطابقت با خواسته‌های مشتریان ارزیابی می‌کند، عنوان خودروی "خرید هوشمندانه" را به داستر اعطا کرده است.

    مشخصات فنی

    حجم موتور: 1998 سی‌سی
    توان: 135 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه
    گشتاور: 195 نیوتن‌متر در 3750 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد: 10.2 ثانیه (نمونه دو دیفرانسیل) – 10.7 ثانیه (نمونه تک دیفرانسیل)
    حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت (نمونه تک دیفرانسیل) – 178 کیلومتر بر ساعت (نمونه دو دیفرانسیل)
    نوع گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)
    سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات
    سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی (در نمونه تک دیفرانسیل) – مستقل، چند عضوی (نمونه دو دیفرانسیل)
    مصرف سوخت ترکیبی: 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر

    رنو داستر هم‌اکنون با شرایط فروش نقدی و اعتباری و زمان تحویل فوری و مدت‌دار از سوی نگین خودرو عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت نگین خودرو به آدرس www.neginkhodro.com مراجعه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو