فونیکسریمکسبهتام

در جلسه بیمه‌ای‌ها با یک شرکت خودرویی چه گذشت؟

عصر خودرو- قائم مقام مرکز مطالعات گروه سایپا می‌گوید اصلاح ساختار سرمایه‌ای که در گروه سایپا رخ داده باعث شد ارزش سهام این خودروساز ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

در جلسه بیمه‌ای‌ها با یک شرکت خودرویی چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسن قره‌یی-  قائم مقام مرکز مطالعات گروه سایپا- در مراسم نخستین نشست هم اندیشی شرکت سایپا و شرکت‌های بیمه که امروز در سالن هتل آکادمی برگزار شد  گفت: در پنج سال گذشته شرکت سایپا از لحاظ مالی شرایط نامناسبی داشت و از سال گذشته در این شرکت اصلاح ساختار سرمایه و ترازنامه شرایط مساعد تری پیدا کرد. آمار روزانه تولید سایپا در سال‌های گذشته به 831 دستگاه رسیده بود، ولی در حال حاضر این آمار به 1989 رسیده است.

    او با بیان اینکه سال گذشته سایپا 85 میلیون دستگاه صادرات داشته گفت: احتمالا در آینده نزدیک آمار این صادرات افزایش پیدا کند. اتفاق‌هایی که در بورس افتاد باعث شد ارزش سهام سایپا 5000 میلیارد تومان افزایش پیدا کند. 

    او با اشاره به محصولات جدید سایپا گفت: سایپا قصد دارد تولید ساینا را افزایش دهد، چون حاشیه سود بهتری برای شرکت دارد.

    قائم مقام مرکز مطالعات گروه سایپا ادامه داد: برای امسال تولید 460 هزار دستگاه در برنامه‌مان بود، اما این آمار را اکنون به 530 هزار دستگاه افزایش داده‌ایم. در پنج ماه اول سال برنامه تولید به صورت کامل پوشش داده شد. تولید ما تا انتهای تیرماه 18 درصد رشد داشت، این در حالی است که سایر خودروسازان از نظر رشد تولید منفی بوده اند.

    قره‌یی افزود: در حال حاضر آمار پیش فروشمان به 240 هزار دستگاه رسیده و برنامه‌مان این است که هیچکدام از شرکت‌های گروه ضرر نکند.

    مظلومی-مدیرعامل بیمه رازی- نیز با تعریف هجینگ به عنوان ابزاری برای مصون سازی ریسک نرخ ارز گفت: مدیریت ریسک از بخش‌های اساسی هر بنگاهی است. امروزه مدیران مدرن از این واژه‌ها استفاده می‌کنند.

    موضوعاتی که دوستان خودرو ساز مطرح کردند انتظاراتی است که برای شرکت های بیمه با توجه به آیین نامه های موجود سخت است. در دنیا برای ارائه  بیمه نامه ها طراحی بر اساس نیاز مشتری وجود دارد و امکان طراحی و ارائه بیمه‌نامه برای گروهی خاص می‌تواند انجام شود. در دو دولت قبل شرایطی از نظر اقتصادی اتفاق افتاد که ما با نوسان های نرخ ارز مواجه بودیم. در آن مقطع به صنعت بیمه ابلاغ شد که به صورت دستوری که یک بیمه نامه برای نوسان نرخ ارز ایجاد کنید که از آن بیمه‌نامه‌ها استقبالی هم نشد.

    مظلومی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور ما بحث هج کردن انجام نمی‌شود، ولی نیازی است که اعلام شده و باید برای آن یک طراحی صورت گیرد. بخش هایی از اقتصاد ما هنوز متاثر از تحریم‌هاست و اینکه شرکت‌های بیمه با سرمایه موجود بتوانند این ریسک را پوشش دهند امکان پذیر نیست. امیدوار هستیم از ابزار هجینگ برای گروه سایپا استفاده کنیم. این امکان وجود دارد که شرکت های بیمه قطعات خارجی را که برای خودرو سازها در داخل توزیع می ‌شود تحت پوشش بیمه قرار دهد.

    وی ادامه داد: ما برای قیمت گذاری یا اندازه گیری ریسک بیمه‌ای که میخواهیم پوشش دهیم یکسری اطلاعات می‌خواهیم که مهمترین آن‌ها این است که باید میزان فروش و تولید شرکت را بدانیم و از مقدار قطعات مرجوعی آگاهی داشته باشیم.

    مجید صفدری -مدیرعامل بیمه ما- در ادامه با اشاره به ریسک های تجاری و سیاسی گفت: ما باید برای بررسی ریسک‌های سیاسی ساعت‌ها جلسه بگذاریم و تبادل نظر و کار کارشناسی کنیم. علاوه بر این دستورالعمل‌های فعلی بیمه مرکزی ایران باید به کمک ما بیاید تا بتوانیم آن چه که مورد نظر خودرو سازان است را پوشش دهیم.

    وی تصریح کرد: صنعت خودروسازی و بیمه نیاز به تبادل نظرات و کارهای کارشناسی دارد. اگر یک مشتری محصول یک خودروساز را بخرد که آن خودرو تمام قطعاتش بیمه داشته باشد، ما شاهد خیلی از تصادفات نخواهیم بود. اگر مشتری از نظر بیمه اطمینان داشته باشد به طور یقین شاهد رفاه و آسایش بیشتر مردم خواهیم بود.

    صفدری ادامه داد: در همه جای دنیا وقتی دو خودرو با هم تصادف می‌کنند ابتدا به شرکت بیمه زنگ می‌زنند و قبل از این که پلیس بیاید و راهبندان ایجاد شود. شرکت بیمه در محل حادثه حضور پیدا می‌کند. مردم ما لیاقت بهترین‌ها را دارند و من به عنوان بیمه گر همیشه این سوال را از خودم می‌کنم که چه زمانی ما به آن سمت خواهیم‌ رفت. ما با کمک خودروسازها باید به سمتی برویم که هزینه‌های روانی مشتریان را کاهش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو