فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور ناجا:

سال گذشته روزانه ۴۵ تصادف فوتی داشتیم

عصر خودرو- رییس پلیس راهور ناجا گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند که روزانه ۴۵ تصادف فوتی داشته ایم.

سال گذشته روزانه ۴۵ تصادف فوتی داشتیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار تقی مهری صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران با تبریک هفته دولت درباره برنامه های پلیس راهور در شهریور ماه و دور پایانی مسافرت های تابستانی گفت: یکی از موضوعات مهم و اساسی در سطح ملی موضوع تصادفات و به ویژه جان باختگانی است که بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند. شاید در بررسی 10 سال گذشته بیش از 280 هزار نفر جان خود را از دست داده اند از این رو موضوع جانباختگان تصادفات موضوع مهمی است.

    وی با اشاره به اجرای طرح تابستانی با همکاری همه دستگاه های خدماتی گفت: این طرح تا 4 مهر ادامه دارد و همه هماهنگی های لازم برای برقراری نظم و امنیت در سطح جاده های کشور با محوریت پلیس راهنمایی و رانندگی دنبال می شود و این طرح  در استان های زیارتی و سیاحتی ویژه تر دنبال می شود.

    مهری گفت: بر اساس تجربیات سال های گذشته شهریور ماه پرتردد ترین ماه سال در جاده هاست بر همین اساس آمارهای سال های گذشته نشان می دهد بیشترین تصادفات فوتی نیز در همین شهریور به وقوع پیوسته است. در شهریور ماه 94 بیش از هزار و 700 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند. البته سال 94 نسبت به سال 93 کاهش تلفات داشته ایم که باز هم زیاد است.

    وی افزود: در سال گذشته 16 هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند که روزانه 45 تصادف فوتی داشته ایم.

    رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به طرح های کاهنده پلیس برای کاهش تعداد فوت شدگان گفت: تا پایان شهریور رفت و آمدها در جاده ها افزایش پیدا می کند و مردم با توجه به تعطیلی مدارس برنامه ریزی می کنند که به سفرهای سیاحتی و زیارتی بروند و برای مهر ماه آماده شوند از این رو می طلبد راهور در شهریور ماه با اطلاع رسانی بیشتر و اقدامات کنترلی بیشتر خدمات بهتری به مردم ارایه دهد.

    مهری با اشاره به دستور سردار اشتری برای خدمات رسانی ویژه به شهروندان گفت: در شهریور ماه برابر دستور فرمانده ناجا پلیس های دیگر برای کمک به پلیس راهور کمک می کنند.

    سهم 80 درصدی سرعت غیرمجاز در تصادفات فوتی

    وی با اشاره به تخلفات گفت: 39 درصد از تخلفات مربوط به خستگی بوده است. سرعت غیرمجاز هم سهم 80 درصدی داشته و سهم سرعت زیاد در تصادفات فوتی از همه بیشتر بوده است.

    وی با توصیه به شهروندانی که قصد مسافرت دارند، گفت: بهتر است راننده ها حتی برای مسیرهای کوتاه هم برنامه سفر داشته باشند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که طول سفر هم جزو مسافرت محسوب شود و از لحظه خروج و قرار گرفتن در جاده با رانندگی ایمن سفر خوشی را رقم بزنند.

    رییس پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان حتما به علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند که بهترین راهنمای مسافران و رانندگان است و طوری تعبیه شده اند که به رانندگی ایمن در جاده ها کمک می کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کنترل آخرین وضعیت جاده ها و استفاده از اخبار به روز نیز نقش مهمی در کاهش میزان تصادفات دارد.

    برخورد بدون اغماض پلیس با حوادث حادثه ساز

    مهری ادامه داد: از همه کسانی که به عنوان سرنشین داخل خودرو هستند خواهش می کنم شرایط مناسبی برای راننده فراهم کنند که وی بتواند با آرامش رانندگی کند بنابراین یک سفر ایمن برای هموطنان عزیز با پرهیز از تخلفات می تواند تضمین کننده یک سفر ایمن باشد. خط قرمز پلیس در شهریور ماه برخورد و اعمال قانون با تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و نوعی از رانندگی که باعث استرس در سطح جاده ها می شود است که بدون اغماض با متخلفان برخورد می شود کسانی که دو تخلف حادثه ساز داشته باشند، خودرویشان تا 72 ساعت متوقف می شود و از ادامه سفر آنها خودداری می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو