فونیکسریمکسبهتام

معاون بازاریابی و فروش سایپا:

خط تولید پراید و تیبای گازسوز متوقف شد

انجام آزمون برای ارتقاء استانداردها

عصر خودرو- معاون بازاریابی و فروش سایپا از توقف تولید سایپا ۱۳۲ سی‌ان‌جی سوز، سایپا ۱۳۱ سی‌ان‌جی سوز و تیبا سی‌ان‌جی سوز به منظور ارتقای استاندارد آلایندگی خبر داد و گفت: وانت پیکاپ و تندر ۹۰ سی‌ان‌جی در برنامه تولید سایپا قرار ندارند.

خط تولید پراید و تیبای گازسوز متوقف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، رضا تقی‌زاده با اشاره به انجام مراحل آزمون و دریافت استاندارد آلایندگی یورو 4 برای 3 محصول سایپا 132 سی‌ان‌جی سوز، سایپا 131 سی‌ان‌جی سوز و تیبا سی‌ان‌جی سوز اظهار داشت: وانتنیسان پیکاپ 2 کابین سی‌ان‌جی سوز و تندر 90 سی‌ان‌جی سوز در برنامه تولید گروه سایپا قرار ندارند.

    وی با بیان اینکه انجام تست آلایندگی 3 محصول سایپا مراحل نهایی خود را طی می کند، گفت: با توجه به لزوم تغییرات فنی و مهندسی در این خودروها و اینکه محل نصب قطعات و اندازه قطعات در این محصولات با دیگر خودروها متفاوت است، انجام تست این خودروها زمان بیشتری نیاز داشت.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا شما تا پایان سال گذشته برای انجام این تست‌ها فرصت داشتید؟ گفت: همینطور است، اما انجام این تستها زمان‌بر است و ما خط تولید این 3 محصول را متوقف کردیم تا استاندارد لازم اخذ شود.

    * عدم تولید سمند، پژو 206، تندر و وانت پیکان گازسوز

    بر اساس این گزارش، به استناد مصوبه هیات وزیران مقرر شده بود که شرکت‌های خودروساز از ابتدای سال 95 در تولید خودروهای پایه‌گاز سوز و دوگانه‌سوز، استاندارد آلایندگی یورو 4 را اعمال کنند.

    بر همین اساس شماره‌گذاری 11 خودرو به دلیل عدم دریافت استاندارد یورو 4 متوقف شد که نام سمند سورن CNG با موتور XU7، پژو 206 صندوق‌دار سی‌ان‌جی سوز با موتورTU5، تندر 90 سی‌ان‌جی سوز و وانت پیکان سی‌ان‌جی سوز با موتور OHV نیز از محصولات ایران‌ خودرو نیز در بین این خودروها ذکر شد اما این در حالی است که این محصولات در برنامه تولید ایران خودرو قرار ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو