فونیکسریمکسبهتام

فروش ۲ برابری لامبورگینی با ورود شاسی بلند جدید

عصر خودرو- خودروساز لوکس لامبورگینی انتظار دارد پس از عرضه یک شاسی بلند جدید، تولیدش را تا سال ۲۰۱۹ دو برابر کرده و به هفت هزار دستگاه برساند.

فروش ۲ برابری لامبورگینی با ورود شاسی بلند جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، استفانو دومنیکالی، مدیرعامل لامبورگینی به رویترز گفت این شرکت قصد دارد تولید سالانه ابرخودروهایش را به 3500 دستگاه محدود کند. وی همچنین انتظار دارد تولید شاسی بلند بالا باشد اما افزایش تولید شاسی بلند به تقاضا بستگی خواهد داشت.

    این خودروساز ایتالیایی متعلق به آئودی بوده و در زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن قرار می گیرد.

    شاسی بلند جدید لامبورگینی با قیمت پایه حدود 200 هزار دلار در سال 2018 روانه بازار فروش می‌شود.

    مدیرعامل لامبورگینی با اشاره به علاقه بالا به مدلهای شاسی بلند در آمریکا و سایر نقاط، اظهار کرد این شرکت تلاش می‌کند حداقل 3500 دستگاه شاسی بلند فروش داشته باشد.

    دومنیکالی که در ماه فوریه به عنوان مدیرعامل لامبورگینی انتخاب شد، اظهار کرد این شرکت قصد دارد شبکه فروش جهانی خود را از 132 واسطه فروش کنونی به 160 واسطه فروش افزایش دهد.

    حدود 30 درصد از واسطه های فروش و فروش لامبورگینی در آمریکا هستند که بزرگترین بازار این شرکت است. لامبورگینی در سال 2015 رکورد 3245 خودرو در جهان فروخت که شامل بیش از هزار دستگاه در آمریکا بود. با اینهمه لامبورگینی از کار اصلی خود که تولید ابرخودرو است، دست نخواهد کشید.

    این خودروساز در راستای یک سرمایه گذاری به ارزش صدها میلیون یورو که در سال 2015 اعلام کرد، 500 کارمند استخدام کرده و کارخانه خود در ایتالیا را دو برابر گسترش داده است.

    لامبورگینی به صف خودروسازان لوکس متعدد مانند پورشه پیوسته که به بازار سودآور شاسی بلند وارد شده اند.

    دومنیکالی که مدیر سابق فراری و آئودی است، اظهار کرد مایل است حجم تولید این برند را محدود نگه دارد. این شرکت "سنتناریو رودستر" را در کالیفرنیا رونمایی و اعلام کرد همه 20 دستگاهی که از این مدل تولید شده را به قیمت پایه دو میلیون یورو فروخته است.

    لامبورگینی قصد دارد یک مدل پلاگین هیبریدی برقی شاسی بلند را تا سال 2020 تولید کند و یک خودروی پاک را عرضه کند.

    بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل لامبورگینی گفت این شاسی بلند می تواند پلتفرم خودروهای خودران آینده باشد اما چنین خودروهایی به این برند لطمه نخواهند زد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط