فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان:

صدور ۲ قبض جریمه همزمان برای متخلفان سرعت غیرمجاز در جاده ها

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: دوربین های کنترل سرعت در جاده های این استان علاوه بر ثبت سرعت لحظه ای خودرو، سرعت متوسط آن را نیز در فاصله بین ۲ دوربین سنجیده و چنانچه راننده خاطی سرعت خود را کم نکند ۲ قبض جریمه برای وی صادر می شود.

صدور ۲ قبض جریمه همزمان برای متخلفان سرعت غیرمجاز در جاده ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی خانقائی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اینک 56 نقطه از راه های ارتباطی سیستان و بلوچستان به 93 سامانه هوشمند کنترل سرعت مجهز است و پیش بینی می شود با نصب سامانه های جدید قبل از اتمام دهه اول شهریور افزون بر 1000 کیلومتر از جاده های استان زیر پوشش نظارت و کنترل این دوربین ها قرار گیرد.

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان (حمل و نقل و پایانه های سابق) تصریح کرد: علاوه بر این، جاده های زاهدان- میرجاوه، زاهدان- بم تا منطقه رستم آباد، کنارک- بندرعباس تا منطقه زرآباد و ایرانشهر- جکیگور- چابهار تا پایان خرداد سال 96 به سامانه های کنترل سرعت مجهز می شوند.
    وی افزود: چنانچه اطلاعات خودرو و شماره تلفن همراه مالک در سامانه پلیس ثبت باشد ساعتی بعد از ارتکاب تخلف، اطلاعات قبض جریمه به تلفن همراه راننده پیامک می شود تا وی از تخلف مجدد در طول مسیر خودداری کند.

    *** هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از هشت مجتمع خدمات رفاهی جاده ای جدید در دولت تدبیر و امید هم اینک 19 مجتمع در سیستان و بلوچستان به مسافران خدمات ارائه می کنند.
    خانقائی افزود: همچنین 63 موافقت نامه برای احداث مجتمع های رفاهی جدید به امضا رسیده است که پیش بینی می شود با بهره برداری از آنها به ازای هر 50 کیلومتر از مسیر یک مجتمع جانمایی شود.
    وی خاطرنشان کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان (راهداری و حمل و نقل جاده ای جدید) در تلاش است تا حداکثر 11 مجتمع و حداقل 5 مجتمع جدید را تا پایان سالجاری به مجموعه فعلی بیفزاید.

    *** توسعه پایانه های مرزی میرجاوه و میلک
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همسایگی این استان با 2 کشور پاکستان و افغانستان از یک طرف و طرح های دولت برای توسعه و آبادانی آن نیازمند توسعه بیشتر و بهسازی پایانه های میرجاوه و میلک و احداث پایانه های مرزی جدید است.
    خانقائی افزود: پایانه مرزی میرجاوه علاوه بر جنبه تجاری در حوزه مذهبی و زیارتی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است برهمین اساس طرح توسعه آن برای 2 برابر کردن ظرفیت سالن این پایانه و فراهم کردن امکانات برای تجار، رانندگان و زائران حرم اهل بیت(ع) در دستور کار قرار گرفته است.
    وی در باره پایانه مرزی میلک و ساخت دومین پل برروی رودخانه مرزی در این محدوده گفت: در سفر هیات افغان در مهر سالجاری به زاهدان توافقنامه نهایی برای احداث پل دوم برروی رودخانه مرزی در محدوده این پایانه به امضای 2 طرف می رسد.
    وی تصریح کرد: فضای این پایانه نیز به 2 برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت تا شرایط برای ترخیص سریعتر و بهینه کالاهای تجار فراهم شود.
    وی با اشاره به پایانه های مرزی جدید گفت: این پایانه ها در اولویت کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد و به محض انجام مقدمات کار، پیمانکار انتخاب و عملیات ساخت آنها آغاز خواهد شد.
    *** 84 اتوبوس وی.آی.پی به مقصد های دور سفر می کنند
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال گذشته هزار و 200 دستگاه اتوبوس بین جاده ای در این استان فعال بود که با کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی این تعداد به 500 دستگاه کاهش یافت.
    خانقائی ادامه داد: به دلیل طولانی بودن مسافت شهرهای سیستان و بلوچستان با سایر شهرهای کشور و برای راحتی و آسایش حال مسافران 84 دستگاه اتوبوس از نوع وی.آی.پی به مسافران خدمت دهی می کنند.
    وی گفت: متاسفانه حمل بار از پایانه های بار استان نیز کاهش یافته اما میزان صادرات از پایانه های مرزی در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو