فونیکسریمکسبهتام

آزمایش نخستین تاکسی بدون راننده در سنگاپور

عصر خودرو- سنگاپور روز پنجشنبه به عنوان نخستین کشور جهان تاکسی بدون راننده را با حضور مردم در خیابان های عمومی آزمایش کرد، تاکسی هایی که فناوری جدیدی در صنعت حمل و نقل بشمار می آیند و می تواند این صنعت را متحول کند.

آزمایش نخستین تاکسی بدون راننده در سنگاپور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، ارائه خدمات تاکسی بدون راننده بخشی از یک طرح مشترک شرکت سنگاپوری 'نو تونومی' و موسسه فناوری 'ماساچوست' است که در سنگاپور تاسیس شد.
    در این آزمایش هر چند کوچک، نشان داده شد رقابت جهانی برای توسعه وسایل نقلیه خودکار و بدون راننده تشدید شده است. این کار به طور سنتی توسط غول های فناوری آمریکا در حال انجام است.

    این در حالی است که فورد موتور نیز اخیرا اعلام کرد خودروهای بدون راننده و خودران خود را تا سال 2021 میلادی وارد جاده های عمومی می کند، در حالی که 'اوبر' تا پایان تابستان خدمات خودروهای بدون راننده را در 'پیتسبورگ' آمریکا عرضه خواهد کرد.

    شرکت 'نو تونومی' سنگاپور که توسط دو محقق از موسسه فناوری ماساچوست تاسیس شد، اعلام کرد: آزمایش یک سرویس تاکسی بدون راننده را آغاز کرد. هر چند شرکت های مختلفی مانند 'بایدو' که موسسه بزرگ اینترنتی چین است پیش از این آزمایش هایی انجام داده اند، اما این برای نخستین بار است که یک وسیله نقلیه عمومی بدون راننده مورد آزمایش قرار می گیرد.

    به نوشته روز جمعه تارنمای 'استریت تایمز' سنگاپور، شرکت 'نو تونومی' از گروه منتخبی از مردم دعوت کرد نرم افزار این تاکسی بدون راننده را دانلود و به صورت رایگان سوار آن شوند.

    قرار است خدمات این تاکسی بدون راننده در سنگاپور از سال 2018 ارائه شود.

    'داگ پارکر' مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد این یک لحظه تاریخی است. آزمایش های خصوصی این تاکسی بدون راننده ماه آوریل آغاز شد و اکنون نوبت آزمایش عمومی است.

    این شرکت امیدوار است تا سال 2018 دستکم 100 دستگاه از این تاکسی بدون رانند که با 'جی.پی.اس' کار می کند، فعالیت تجاری را آغاز کنند.

    شرکت هایی که در بخش خودرو بدون راننده فعالیت می کنند معتقدند این خودروها ایمن تر از خودروهایی هستند که انسان فرمان آن را در دست دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو