فونیکسریمکسبهتام

عرضه بنزین یورو ۴ در ۱۵ کلانشهر

عصر خودرو- با بهره‌برداری از سه طرح جدید پالایشگاهی ظرفیت تولید بنزین یورو۴ ایران به حدود ۵۰ میلیون لیتر افزایش می‌یابد و ۶۵ درصد شهرها تحت پوشش بنزین پاک قرار می‌گیرند.

عرضه بنزین یورو ۴ در ۱۵ کلانشهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تابناک، در شرایط فعلی ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو4 کشور به حدود 26 میلیون و 300 هزار لیتر در روز رسیده است که پیش بینی می شود با بهره برداری از سه طرح جدید پالایشگاهی، ظرفیت تولید این فرآورده استراتژیک نفتی با استاندارد یورو 4 به مرز 50 میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

    هم اکنون در چهار پالایشگاه کشور شامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) نفت شازند به طور متوسط روزانه حدود 16 میلیون لیتر، پالایشگاه اصفهان 9 میلیون لیتر، پالایشگاه تبریز حدود 800 هزار تا یک میلیون لیتر، پالایشگاه نفت آبادان حدود 500 هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار تولید می شود.

    بر این اساس پیش بینی می‌شود با راه اندازی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان حدود 2.8 میلیون لیتر، طرح افزایش ظرفیت و بهبود فرآیند تولید پالایشگاه بندرعباس روزانه بیش از 8 میلیون لیتر و متعاقبا فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس حدود 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار تولید شود.

    از این رو با بهره‌برداری از این سه طرح پالایشگاهی حدود 22 تا 22.5 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین یورو4 کشور افزوده می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های جدید و موجود، در مجموع امکان عرضه سراسری بنزین با استاندارد یورو چهار که یکی از بالاترین استانداردهای عرضه فرآورده نفتی در جهان می باشد در کشور فراهم شود.

    عرضه بنزین یورو4 در 15 کلانشهر کشور

    همزمان با برنامه‌های در دست اجرای افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو چهار در کشور، سرمایه گذاری‌های جدیدی به منظور تغییر آرایش شبکه خطوط لوله انتقال و انبارهای نفت کشور برای عرضه سراسری بنزین یورو چهار در سطح تمامی کلانشهرهای کشور آغاز شده است.

    هم اکنون به طور متوسط روزانه بیش از 20.3 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در سطح کلانشهرهایی همچون تهران، کرج، اهواز، شیراز، اراک، اصفهان به طور کامل، شهر تبریز با سطح پوشش 80 درصدی و هسته مرکزی کلانشهر مشهد مقدس عرضه و توزیع می شود.

    به عبارت دیگر در حال حاضر به طور میانگین روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در تهران، 1.5 میلیون لیتر در کرج، حدود یک میلیون لیتر در تبریز، یک میلیون لیتر اهواز، 450 هزار لیتر در اراک و 2 میلیون لیتر در مشهد مقدس، 2.5 میلیون لیتر در شیراز و مابقی آن در کلانشهر اصفهان عرضه می‌شود.

    از سوی دیگر پیش بینی می‌شود مطابق با برنامه زمان بندی تعریف شده، تا اواسط سال آینده به تدریج عرضه بنزین یورو چهار در کلانشهرهای بندرعباس، رفسنجان، قم، چابهار، یزد، کرمان و بوشهر آغاز شود تا در مجموع 15 کلانشهر کشور زیر پوشش عرضه بنزین یورو 4 قرار بگیرند.

    عرضه بنزین یورو چهار و با اکتان بالای 90 علاوه بر افزایش راندمان و احتراق در خودروها منجر به بهینه سازی بیشتر مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل و در نهایت کاهش آثار زیست محیطی مصرف بنزین در کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو