فونیکسریمکسبهتام

در جلسه صحن شورای شهر همدان مطرح شد؛

همدان پایلوت راه اندازی اتوبوس های برقی می شود

عصر خودرو- رئیس شورای شهر همدان بابیان اینکه همدان پایلوت راه اندازی اتوبوس های برقی می شود از انعقاد تفاهم نامه انتقال تکنولوژی تبدیل اتوبوسهای فعلی ایران به برقی با یک شرکت آلمانی خبر داد.

همدان پایلوت راه اندازی اتوبوس های برقی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جلسه صحن شورای شهر همدان با حضور سرمایه گذارانی از یک شرکت آلمانی و اعضای شورا و شهرداری همدان ظهر شنبه برگزار شد.

    رئیس شورای شهر همدان در این جلسه با اعلام حمایت شورا و شهرداری از سرمایه گذاران در پایتخت تاریخ تمدن و ایران زمین، اظهار داشت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته تفاهم نامه ای بین شهرداری همدان و یک شرکت آلمانی پیرامون انتقال تکنولوژی تبدیل اتوبوسهای فعلی ایران به برقی و بومی سازی این تکنولوژی منعقد می شود.

    نظری با اشاره به انتخاب و معرفی همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار در جهان اسلام، اضافه کرد: با انعقاد این تفاهم نامه همدان می تواند پایلوت تبدیل خط اتوبوسهای ایران به اتوبوس برقی باشد.

    وی تاکید کرد: انتظار می رود این تفاهم نامه، تفاهم نامه ای پایدار در راستای توسعه و رونق اقتصادی شهر همدان باشد.

    نظری به پیشینه تاریخی شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ناامنی هایی که در برخی کشورهای همسایه ایران وجود دارد آرامش و امنیتی که در ایران اسلامی وجود دارد در دنیا بی نظیر است و این ظرفیتی خوب برای جذب سرمایه گذاران خارجی است.

    همدان به عنوان شهر سبز پایدار معرفی شده است

    شهردار همدان نیز از رایزنیها برای انعقاد این تفاهم نامه خبر داد و گفت: با توجه به پایلوت شدن شهر همدان به عنوان شهر سبز پایدار نشست هایی پیرامون شاخصه های شهر سبز در استان و شهر برگزار شده که یکی از این شاخصه ها استفاده از فن آوری اتوبوسهای برقی است که پیگیری شد تا مذاکراتی با شرکت اسکارابوس از شهر ارفورت آلمان در این زمینه داشته باشیم.

    سید مصطفی رسولی اضافه کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته این شرکت متقاضی انتقال تکنولوژی تبدیل اتوبوسهای فعلی ایران به اتوبوسهای برقی و بومی سازی این تکنولوژی و حرکت به سمت شهر سبز پایدار بود تا بتوان پایلوت تبدیل خط اتوبوس های ایران به برقی را در همدان ایجاد کرد.

    رسولی به مباحث برجام نیز اشاره کرد و گفت: این یک فرصت خوب است که باید از آن بهره گرفت همچنین فرصت خوبی برای شرکت اسکارابوس و شهر ارفورت آلمان به عنوان یک برند است.

    رئیس شرکت آلمانی نیز به ظرفیت های همدان در زمینه مراکز علمی و دانشگاهی و عنوان شهر سبز پایدار اشاره کرد و گفت: همدان در چند سال آینده با استفاده از این ظرفیت خوب می تواند تکنولوژی صنایع سبز را از این شهر به جهان اسلام انتقال داده و صادر کند.

    هینس یورگن کرونبرگ به مذاکرات دیپلمات ایران از رهگذر برجام اشاره کرد و افزود: این گفتمان بسیار مثمر ثمر برای ایران و متعاقبش برای شهرهای همدان و ارفورت بوده است.

    یورگن کرونبورگ اضافه کرد: با ایجاد این شرکت در همدان می توان ظرفیتی ایجاد کرد تا صادرات خودروها از همدان به کل کشور را پوشش داده و بازار داخل و خارج را نیز در مجموعه داشت.

    وی افزود: این شرکت یکی از مدرنترین شرکت هایی است که در زمینه برقی سازی اتوبوسها با استفاده از ظرفیت های موجود شهر اقدام می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو