فونیکسریمکسبهتام

۱۲۰۰ واگن مترو به جای بدهی دولت به تهران

عصر خودرو- دولت به شهرداری تهران قول داده تا بابت مطالبات مترو، ۱۲۰۰ دستگاه واگن در اختیار متروی تهران قرار دهد. اگر این تعداد واگن توسط دولت‌ تأمین شود، سرفاصله حرکت قطارهای مترو را می‌توانیم به استاندارد ۲تا ۳دقیقه کاهش داده و به این ترتیب، حدود ۱۰میلیون سفر در روز را با مترو تحت پوشش قرار دهیم.

۱۲۰۰ واگن مترو به جای بدهی دولت به تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: در تلاشیم تا سال 1404، سهم حمل‌ونقل همگانی در جابه‌جایی‌های اَبَرشهر تهران را که هم‌اکنون به بیش از 17میلیون سفر در روز می‌رسد، به 75درصد برسانیم. از این 75درصد، 30درصد سهم مترو، 25درصد سهم اتوبوس‌ها و 20درصد نیز سهم تاکسی‎هاست.

    حسینی با تأکید بر توسعه مترو در دهه اخیر به‌ویژه گسترش جهشی مترو طی سال‌های 95 و 96 افزود: در همه جای دنیا، مترو ستون فقرات حمل‌ونقل شهری است و بر این اساس، در 10سال گذشته طول متروی تهران، دو برابر مترویی است که در تاریخ متروی پایتخت ساخته شده است.

    وی با اشاره به اینکه با وجود تمام تنگناهای مالی، با تدابیر شهردار ‌تهران و حمایت‌های شورای اسلامی شهر تهران، در زمینه توسعه متروی پایتخت کار بزرگی انجام شده، تأکید کرد: خطوط 6 و 7 مترو، خطوط قُطری هستند که یک سری از مناطق بی‌بهره یا کم‌بهره از مترو را به‌طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهند و این دو خط به همراه خط متروی فرودگاه امام جمعاً حدود 100کیلومتر طول دارند که با 60 ایستگاه در سال‌جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

    حسینی با بیان اینکه تا آخر امسال، قسمت‌های اصلی خطوط جدید مترو بهره‌برداری شده و تکمیل آن در سال آینده انجام خواهد شد، اظهار کرد: خط متروی فرودگاه حضرت امام به طول 35کیلومتر، امسال به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید و 20کیلومتر از خط 7مترو با 8ایستگاه و 8.5 کیلومتر از خط 6 مترو با 6 ایستگاه نیز امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بخش جنوبی خط6 مترو از دولت‌آباد در جنوب شرق تا میدان شهدا در مرکز تهران که به خط 4مترو متصل می‌شود، امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد:

    هم‌اکنون، 20هزار نفر به‌صورت شبانه‌روزی زیر زمین‌های تهران در زمینه حفر تونل‌ها و ساخت ایستگاه‌های مترو در حال فعالیت هستند. وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از خطوط جدید مترو، سهم حمل‌ونقل ریلی در جا‌به‌جایی‌های تهران در سال96 به 20درصد می‌رسد. وی در پایان با تأکید بر اینکه 20هزار مهندس و کارگر مترو با تمام توان و به‌صورت 24ساعته در تلاش هستند تا افزایش ظرفیت مترو به ‌روزانه حدود 10میلیون سفر را محقق کنند، خاطرنشان کرد: کاری که طی سال‌جاری و سال آینده قرار است در زمینه توسعه متروی تهران انجام شود، برابر با 56درصد کل مترویی است که در تاریخ متروی پایتخت ساخته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو