فونیکسریمکسبهتام

Ampera-e هاچ بک برقی قدرتمند اُپل

عصر خودرو- شرکت خودروسازی اُپل اعلام کرد که خودروی هاچ بک « Ampera-e» که نخستین خودروی تمام برقی این خودروساز آلمانی محسوب می شود، به لحاظ شتاب، عملکرد و قدرت پیشرانه با مدل های اسپورتی این شرکت که از سوخت دیزلی استفاده می کنند، برابری می کند.

Ampera-e هاچ بک برقی قدرتمند اُپل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، اُپل که امروزه به عنوان یکی از واحدهای تولیدی جنرال موتورز فعالیت می کند قصد دارد خودروی برقی خود را که به نوعی خواهرخوانده مدل «Chevrolet Bolt» محسوب می شود در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار دهد.

    پرشتاب، عملکرد قدرتمند و قابل قبول به هنگام سبقت گرفتن، فضای مناسب برای سرنشینان خودرو و طی مسافت طولانی از جمله ویژگی هایی است که شرکت خودروسازی اُپل برای خودروی هاچ بک خود برشمرده است. در این راستا «کارل توماس نیومن» مدیر اجرایی اُپل در گفت وگو با رسانه ها و خبرنگاران گفت که رانندگی با « Ampera-e» لذت خالص رانندگی را به خریداران خودرو ارائه کرده و با ورود این خودرو به بازارهای جهانی، استفاده از خودروهای برقی به یک ضرورت زندگی روزانه بدل خواهد شد.»

    براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اُپل، «Ampera-e» در مدت زمان 2/3 ثانیه از صفر به 50 کیلومتر در ساعت می رسد. این در حالی است که هاچ بک برقی این خودروساز آلمانی برای رسیدن از 80 به 120 کیلومتر در ساعت به 5/4 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. گفتنی است « Ampera-e» به عنوان نخستین محصول تمام الکتریکی اُپل می تواند با سرعت 150 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

    آزمایش های صورت گرفته روی «Ampera-e» نشان می دهد عملکرد این هاچ بک برقی با مدل های بنزینی و دیزلی اُپل برابری کرده و پیشرانه آن با تولید 201 اسب بخار قدرت، از عملکرد مشابهی با مدل هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند برخوردار است. در همین ارتباط یک سخنگوی شرکت خودروسازی اُپل اعلام کرد مقایسه هاچ بک برقی این شرکت با مدل های بنزینی و دیزلی و عملکرد قدرتمند این خودروی برقی به معنای اسپورتی بودن «Ampera-e» نیست، بلکه به معنای تأکید بر لذت بخش بودن تجربه رانندگی با آن است، چراکه امروزه هیچ چیز بیشتر از پرشتاب بودن خودرو به هنگام حرکت مشتریان را هیجان زده نمی کند.

    لازم به ذکر است با وجود این اظهارات، سخنگوی اُپل از ارائه هرگونه اطلاعات و جزییات در رابطه با مشخصات فنی و میزان مسافت طی شده توسط هاچ بک برقی این شرکت آلمانی پس از هر بار شارژ خودداری و اعلام کرد که اطلاعات دقیق تر خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس در اختیار رسانه ها و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

    با این حال «تینا مولر» مدیر بخش بازاریابی شرکت اُپل در مصاحبه با یک نشریه اقتصادی در آلمان گفت که «Ampera-e» در کـــــلاس خود بهترین عملکرد را داشته و می تواند مسافتی معادل 320کیلومتر را پس از هربار شارژ کامل طی کند.

    باتری های استفاده شده در این خودرو به منظور ایجاد فضای کافی برای سرنشینان در کف آن قرار داده شده است که این موضوع سبب افزایش فضای بار آن شده و از این حیث می توان « Ampera-e» را با خودروهای سدان مقایسه کرد.

    به گفته «ماری بارا»، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی جنرال موتورز، فرآیند فروش هاچ بک برقی و قدرتمند اُپل که قرار است نخستین بار در پاریس در دسترس کارشناسان و رسانه ها قرار گیرد، از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

    این در شرایطی است که کارشناسان و فعالان صنعت خودرو انتظار دارند این خودروساز آمریکایی «Ampera-e» را در سایت تولیدی خود در نزدیکی دیترویت و با استفاده از خط تولید مدل «Bolt» تولید کرده و به بازار عرضه کند. این در شرایطی است که جنرال موتورز هنوز به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده است.

    بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که با توجه به رشد میزان فروش خودروهای برقی در اروپا، هاچ بک برقی اُپل از شانس زیادی برای موفقیت در بازار برخوردار خواهد بود.

    لازم به ذکر است براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی«JATO Dynamics researchers»خودروی رنو «Zoe» در حال حاضر پرفروش ترین خودروی برقی در بازار اروپا محسوب می شود و نیسان «Leaf» و تسلا «Model S» به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط