فونیکسریمکسبهتام

علام آمار جانباختگان حوادث رانندگی در ۴ ماهه امسال نشان داد

مرگ روزانه ۴۳ نفر در جاده‌های کشور

عصر خودرو- سازمان پزشکی قانونی از کاهش ۲.۹ درصد جان باختگان حوادث رانندگی در چهار ماه امسال خبر داد.

مرگ روزانه ۴۳ نفر در جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، در چهار ماهه نخست امسال 5422 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند رقمی که گرچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی 5583 نفر بود از کاهش  2.9 درصدی حکایت دارد اما همچنان تقسیم این عدد بر تعداد روزهای چهار ماهه ابتدایی از مرگ روزانه 43 نفر در جاده های کشور حکایت دارد.

    آنطور که سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده، در چهار ماهه نخست امسال از کل تلفات حوادث رانندگی 4222 نفر را مردان و 1200 نفر را زنان شامل می شوند، 3449 نفر از جانباختگان در محورهای برون شهری، 1538 نفر در مسیرهای درون شهری، 421 نفر در مسیرهای روستایی و 14 نفر در محورهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

    در چهار ماهه امسال استانهای فارس با 490 مورد فوتی، تهران با 415 مورد فوتی و خراسان رضوی با 379 مورد فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 45 مورد فوتی، کهگیلویه و بویراحمد با 62 مورد فوتی و یزد با 74 مورد فوتی کمترین آمار جانباختگان حوادث رانندگی را داشته‌اند.

    مصدومیت 112 هزار و 770 نفر در حوادث جاده ای

     

    در چهار ماهه ابتدایی امسال 112 هزار و 770 نیز به دلیل مصدومیت در حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که از این تعداد 80 هزار و 636 نفر مرد و 32 هزار و 134 نفر زن بودند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش یافته است.


    در تیر ماه امسال نیز 1477 نفر در حوادث رانندگی جان باخته اند که 1137 نفر از آنان مرد و 304 نفر دیگر زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت دهم درصد افزایش داشته است.

    آمار مصدومان حوادث رانندگی تیر ماه امسال نیز 29 هزار و 916 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 12.2 درصدی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو