فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۴۱»

هوای اراک ناسالم است

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد.

هوای اراک ناسالم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک روز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی قرار دارد.

    حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک بر اساس گزارش ثبت شده مرکز پایش آلودگی هوای اراک در صبح روز پنجشنبه به 41 میکروگرم بر متر مکعب رسید و میانگین غلظت این آلاینده در 24 ساعت اخیر نیز، به 42 میکروگرم بر متر مکعب بوده است که بیانگر شرایط هشدار و یا نارنجی است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد.

    ابراهیمی کارنامی افزود: تداوم روزهای آلاینده با منشاء گرد و غبار به ویژه با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در اراک زنگ هشداری برای سلامتی است چرا که این آلاینده تا عمیق ترین بخش دستگاه تنفسی نفوذ می کند و در دراز مدت معضلات و عوارض جدی با خود دارد.

     وی توضیح داد: کلانشهر اراک در کارنامه زیست محیطی خود در سال جاری 65 روز را با کیفیت هوای ناسالم ثبت کرده است که 9 روز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی و بقیه ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی بوده است.

    وی عنوان کرد: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، در معرض چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گردو غبارهای وارداتی است و می طلبد که راهبردهای هدفمند برای مهار این کانون ها از سوی مسئولان با جدیت دنبال شود.

    اراک تاکنون دو برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است که به صورت کامل اجرایی نشده و انتظار است در سفر قریب الوقوع دولت مصوبات کارگشا در این حوزه به تصویب برسد.

    کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 65 روز آلوده و سال گذشته 37 روز آلوده را به ثبت رسانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو