فونیکسریمکسبهتام

تاکسی هوایی در بندرعباس به راه افتاد

عصر خودرو-دو تاکسی هوایی شامل مسیرهای بندرعباس - ابوموسی و بندرعباس - جاسک امروز چهارشنبه با حضور استاندار هرمزگان برای جابه جایی مسافران عادی راه اندازی شد.

تاکسی هوایی در بندرعباس به راه افتاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، این تاکسی ها از نوع هواپیمای یاک 12 با ظرفیت 15 مسافر هستند که هر روز در مسیر بندرعباس به ابوموسی و بندرعباس به جاسک و برعکس اقدام به جابه جایی مسافر می کند.
    استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد که پرواز بندرعباس - پارسیان نیز در آینده راه اندازی شود.

    جاسم جادری خاطرنشان کرد: انجام پرواز بندرعباس به ابوموسی تحقق وعده داده شده به مردم و در راستای منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری انجام پذیرفته است.

    وی اظهار کرد: هرمزگان 13 فرودگاه دارد که باید با سرعت بخشی در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مسیرهای پروازی کوتاه را با هواپیماهای با ظرفیت کم راه اندازی کرد.

    همچنین استاندار هرمزگان با استفاده از این تاکسی هوایی ، برای بهره برداری از پروژه های عمرانی ابوموسی عازم این شهرستان شد.

    مدیرکل فرودگاه های هرمزگان نیز در مراسم راه اندازی این تاکسی هوایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری افزایش تعداد پروازها به شکل گسترده در دستور کار قرار گرفت.

    محمد امانی بنی اشاره کرد: علاوه بر راه اندازی پرواز ابوموسی ، پرواز جاسک نیز از اولویت های اداره کل فرودگاه های هرمزگان بوده است.

    هزینه بلیط سفر ابوموسی برای افراد یک میلیون ریال و هزینه بلیط پرواز بندرعباس - جاسک نیز نزدیک به همین مبلغ خواهد بود.

    فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و با اضافه شدن مسیر کرمانشاه تعداد مسیرهای پروازی این فرودگاه به 17 مسیر پروازی افزایش یافته است.

    این استان دارای 13 فرودگاه است که از این تعداد تنها شش فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد.

    سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از شش فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان ، بستک و میناب نیز به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو