فونیکسریمکسبهتام

معاون محیط زیست استان تهران:

خودورهای دارای برگه معاینه فنی جعلی به صورت خودکار جریمه می‌شوند

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه با راه اندازی سیستم سیمفا امکان صدور برگه معاینه فنی خودرو بدون مراجعه خودرو امکان پذیر نیست، گفت: همچنین خودروهایی نیز که برگه معاینه فنی جعلی داشته باشند به صورت خودکار جریمه می‌شوند.

خودورهای دارای برگه معاینه فنی جعلی به صورت خودکار جریمه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد رستگاری گفت: برخی از قطعات از زمانی که بر روی خودروها نصب می‌شوند مدت زمان مشخصی می‌توانند کارکرد اصلی خود را داشته باشند و پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض مجدد آنها وجود دارد چراکه در غیر اینصورت منجر به آلودگی هوای شهر خواهند شد.

    وی ادامه داد: یکی از این قطعات کربن کنیستر است که عمر مفید آن 2 سال است که بخارات بنزین قبل از سوخته شدن را جمع می‌کند و دوباره در چرخه سوخت استفاده می‌شود اهمیت این قطعه در این است که مانع از ورود بخارات بنزین که بسیار خطرناک و سرطانزا هستند به هوا می‌شود، این قطعه بسیار ارزان قیمت است و در صورت تعویض در یک‌سال حدود دو باک بنزین در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود و قیمت این قطعه از قیمت این دو باک کمتر است.

    معاون محیط زیست استان تهران افزود: تعویض به موقع این قطعه از تشدید آلودگی هوا در شهرها جلوگیری می‌کند و بنزن و گازهای عالی فرار را جذب می‌کند توصیه می‌کنیم حتما شهروندان نسبت به تعویض این قطعه پس از گذشتن عمر مفید آن اقدام کنند.

    رستگاری در مورد کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها از 5 سال به دو سال گفت: به شدت با این موضوع موافق هستیم چون بر اساس قانون قبلی پس از خروج خودروها از کارخانه گفته می‌شد تا 5 سال نیازی نیست خودورها برای معاینه فنی مراجعه کنند ولی خودروهایی که هم اکنون وارد بازار می‌شوند پس از دو یا سه سال به تعمیرات جدی نیاز پیدا می‌کنند بنابراین حتما در این مدت نیازمند معاینه فنی هستند.

    وی تصریح کرد: با راه اندازی سیستم سیمفا عملا صدور برگه معاینه فنی بدون مراجعه خودروها امکان پذیر نیست و هم اکنون تنها دوربین پلاک خوان این طرح عملیاتی نشده است که در مرحله بعدی اجرایی می‌شود مهم این بود که زیرساخت‌های اجرای این طرح آماده شود که صورت گرفته است.

    معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: بحث دیگر بحث برگه‌های معاینه فنی جعلی است که با وجود سامانه سیمفا اگر هم کسی برگه معاینه فنی جعلی بگیرد چون کد آن در سامانه پلیس ثبت نشده از جلوی هر دوربینی عبور کند برایش برگه جریمه صادر می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو