فونیکسریمکسبهتام

پلت‌فرم مشترک و ویژگی‌های متفاوت در آئودی و پورشه برقی

عصر خودرو- پلت‌فرم آئودی برای سه موتور الکتریکی طراحی شده است. یکی از آنها در قسمت جلو خودرو و دو مدل دیگر در عقب نصب می‌شود. از دیگر سو پورشه از دو موتور الکتریکی بهره می برد که هر دو در عقب واقع شده‌اند.

پلت‌فرم مشترک و ویژگی‌های متفاوت در آئودی و پورشه برقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ،آئودی قصد دارد یک سالن لوکس ارتقاءیافته الکتریکی را برای مدل‌های جدید خود طراحی کرده و بسازد. اما این گروه صنعتی قصد دارد پاسخ‌گوی این پرسش باشد که چرا نمی‌خواهد از پلت‌فرم مشابه کمپانی خواهر خود پورشه در مدل مفهومی سالن اسپورت Mission E بهره ببرد.

     اگرچه در حال حاضر فولکس‌واگن به عنوان کمپانی مادر سیاست‌های ریاضتی را در پیش گرفته و از موازی‌کاری‌های اینچنینی اجتناب می‌کند، اما دو برند لوکس زیر شاخه‌اش قصد دارند در کنار یکدیگر پلت‌فرم‌های الکتریکی منحصر به فردی را در چارچوب برنامه‌های تحقیقاتی ارائه دهند.

    هر دو گروه صنعتی "آئودی" و پورشه از یک پلت‌فرم مشترک با باتری‌های نصب شده در کف استفاده می‌کنند، اما در معماری و طراحی داخلی راهشان را از یکدیگر جدا کرده‌اند و راه‌ حل‌های متفاوتی را در طراحی ارائه می‌دهند.

    پلت‌فرم آئودی برای سه موتور الکتریکی طراحی شده است. یکی از آنها در قسمت جلو خودرو و دو مدل دیگر در عقب نصب می‌شود. از دیگر سو پورشه از دو موتور الکتریکی بهره می برد که هر دو در عقب واقع شده‌اند.

    مایکل اشتاینر، مدیر جدید تحقیق و توسعه در پورشه در این خصوص اظهار کرد که همکاری‌های بیشتر می‌تواند بین این دو گروه خودروسازی شکل گیرد، این در حالیست که این همکاری‌ها می‌تواند ویژگی‌های ناب و ویژه در اتومبیل‌های الکتریکی هر دو برند را حفظ کند. وی افزود فولکس واگن می‌تواند در این رقابت نقش مرکزی را ایفا کند و دست مهندسان را باز بگذارد.

    این مدیر ارشد اضافه کرد: با کار روی مدل مفهومی اسپورت Mission E تجربیات زیادی در خصوص خودروهای الکتریکی پیدا کردیم و به توصیف عملیاتی اتومبیل‌های برقی پرداختیم که اینک "آئودی " می‌تواند از بخش زیادی از این تجربیات و تولیدات بهره ببرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو