فونیکسریمکسبهتام

محسن صالحی نیا در گفت و گو با «عصرخودرو» اعلام کرد:

قراردادهای فرعی سایپا – سیترون مشابه ایران خودرو - پژو است

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اجرایی شدن قرارداد جدید سیتروئن با سایپا گفت: بر اساس مذاکرات قبلی سیتروئن فرانسه با سایپا موافقتنامه اولیه امضاء شده و این مذاکرات هنوز ادامه دارد. بر اساس این موافقتنامه مقرر شده است تا این دو خودروساز طی فرصت زمانی دو تا سه ماهه تعیین شده قراردادهای فرعی خود را مشابه قرارداد پژو با ایران خودرو ، تهیه و به امضای نهایی برسانند.

قراردادهای فرعی سایپا – سیترون مشابه ایران خودرو - پژو است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵:۰۰

    محسن صالحی نیا در گفت و گو با «عصرخودرو» افزود: میزان سرمایه گذرای دو  طرف در این پروژه نیز مشخص شده است  که پس از ثبت چهارچوب جوینت ونچر( شرکت مشترک تولید سایپا و سیتروئن) این قرارداد نیز اجرایی خواهد شد. این رویه اکنون در مورد قرارداد سایپا  و سیتروئن در حال اجرا است.

    او همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که پژو و سیتروئن در چهارچوب قراردادهای جدید ، بر خلاف رویه های قبلی خود در سایر کشورها ، به جای سرمایه گذاری برای ایجاد خطوط تولید مشترک ، خطوط آماده خوردوسازان داخلی مانند سایپای کاشان را در اختیار بگیرند، تا چه حد قابل توجیه است؟ تصریح کرد: در چهارچوب  قرارداد سایپا و سیتروئن، شرکت سایپای کاشان به عنوان آورده سایپا در این قرارداد محسوب می شود که مثلا ارزشی معادل a  ریال دارد، بر این اساس شرکت سیتروئن نیز به اندازه همین ارزش، سرمایه، تجیهزات و ماشین آلات ساخت را به این قرارداد تزریق خواهد کرد تا سهم هریک از این دو خودروساز در چهارچوب این شرکت جوینت ونچر به 50-50 برسد. قرار نیست تا سهام سایپای کاشان به سیتروئن منتقل شود بلکه در چهارچوب این تولید مشترک آورده سایپا ، شرکت سایپای کاشان خواهد بود و معادل آن باید سیتروئن هم آورده بیاورد. در مورد راه اندازی خطوط توسط خوروسازان خارجی در این قراردادها نیز باید توجه کرد که تولید مشترک با سرمایه گذاری مشترک دو موضوع متفاوت است. سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو یعنی این که دو شرکت با هم شریک شده و با سهم آورده‌ای مشخص تولید محصولی مشترک را آغاز کنند، حال ممکن است آورده یکی پول نقد یا تجهیزات و ماشین آلات و آورده شریک دیگر خط تولید این خودرو مشترک باشد. در واقع این قرارداد سرمایه گذرای مشترک برای تولید محصول مشترک است که در چهارچوب این قراردادها پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو