فونیکسریمکسبهتام

نماینده اراک در بازدید غرفه سایپا:

تحقیق و توسعه دریچه ورود به بازارهای بین المللی

عصر خودرو- نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از غرفه سایپا در هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته استان مرکزی بازدید کرد.

تحقیق و توسعه دریچه ورود به بازارهای بین المللی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تغییر رویکرد شرکت سایپا را یک عملکرد مناسب دانست و گفت: شرکت سایپا با ایجاد واحد توسعه و تحقیق تلاش قابل توجهی را برای کسب بازارهای رقابتی در پیش گرفته است.
    مقدسی افزود: ایجاد خط تولید با آپشن‌های جدید می تواند رضایت مشتری را درپی داشته باشد.
    وی تصریح کرد: تعرفه وارداتی اعمال شده از سوی دولت بر خودروها تنها یک مسکن است و برای کاهش آسیب باید کیفیت خودروها افزایش یابد و به استانداردهای جهانی نزدیک شود.
    نماینده اراک اظهار داشت: ورود خودروها بی کیفیت اما به ظاهر زیبای چینی مدتی است که توجه آسیب شناسان حوزه صنعت را به خود مشغول کرده است بی شک توانمندی خودرو سازان داخلی خصوصا شرکت سایپا بسیار بالاتر از این خودروهاست .
    وی ادامه داد: تمام صنایع بزرگ دنیا تلاش می کنند تا با ایجاد کیفیت و نیاز سنجی مشتریان خود محصولاتی را وارد بازار رقابت کنند که بتوانند بازارها ی مختلف را در انحصار خود قرار دهند و آنها با توسعه تحقیقات و پژوهش توانسته اند تحولات فراوانی را در عرصه خودرو ایجاد کنند؛ ما نیز در کشور برای کسب بازارهای مبدا نیازمند توجه به کیفیت و نیاز مشتریان هستیم .
    مقدسی اعلام کرد: گروه خودروسازی سایپا با انعقاد قرار داد با شرکت سیترون توانست مشارکت 50 درصدی با این شرکت خارجی را به خود اختصاص دهد و در این قرارداد سهم داخلی سازی در سال اول حدود 40 درصد است و در سال های بعد این میزان به 70 درصد تغییر خواهد کرد. این برنامه با هدف صادرات این محصول به خارج از کشور در پیش گرفته شده است و این قرارداد، شامل قطعه سازی داخلی، طراحی داخلی و توسعه محصول و صادرات 30 درصدی در شبکه سیتروئن خواهد بود.
    وی تاکید کرد: استان مرکزی زیر ساخت های بسیار مناسبی در تولید قطعه در کشور دارد و می‌تواند دراین حوزه فعالیت مناسبی داشته باشد.
    مقدسی گفت: اگر تولیدی با کیفیت و صادرات محور نداشته باشیم قطعا تولیدی بی ثمرخواهیم داشت لذا با تمام توان برای حرکت در مسیر توسعه باید گام برداریم و در همین راستا توجه به تحقیقات و نوآوری می تواند درهای تولید و توسعه صادرات را بر روی کشور باز کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی وعده خودروسازان به قطعه سازان عملی می شود و مطالبات واحدهای قطعه سازی پرداخت خواهد شد و امیدواریم با حمایت قطعه سازان شاهد رشد و توسعه صنعت خودرو سازی باشیم.
    مقدسی بیان کرد: اقتصاد و اشتغال در صنایع خودرو سازی در همه دنیا بسیار از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا علاوه بر اشتغال، ارز آوری معرف توانمندی هر کشور محسوب می شود. از سوی دیگراستان مرکزی زیر ساخت های مناسبی را برای تولید قطعه دارد هرچند شرایط بد اقتصادی مشکلاتی را برای این واحد های صنعتی فراهم نموده است.
    وی گفت: حصار برجام را می توان در انعقاد قرار داد سیترون با شرکت سایپا دید که برجام، فضایی برای واردات تکنولوژی و صادرات و ارزآوری را ایجاد کرد و ارتباط با سایر کشور ها از حوزه انتقال تکنولوژی نوید آینده ای توسعه یافته برای صنعت خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو