فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۷۵۵»

کاهش آلودگی هوا نیازمند اجرایی شدن قوانین است

عصر خودرو- استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران، نیازمند همکاری همه دستگاه ها به خصوص خودروسازان برای اجرایی کردن قوانین مصوب در خصوص کاهش آلودگی هوا است.

کاهش آلودگی هوا نیازمند اجرایی شدن قوانین است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، دکتر وحید حسینی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه بین المللی 'تهران، شهر بدون دوده' در دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی و آنالیز یک ساله هوای تهران توسط دانشگاه صنعتی شریف به این نتیجه رسیدیم که عمده آلودگی هوای تهران ناشی از دوده یا همان کربن سیاه است.
    مسئول برگزاری این کارگاه بین المللی منبع تولید کربن سیاه را خودروهای فرسوده و موتورسیکلت های کاربراتوری عنوان کرد و افزود: از مهرماه امسال موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نخواهند شد و بر اساس قانون خودروهای فرسوده در حال خارج شدن از چرخه حمل و نقل هستند.
    حسینی اظهار کرد: عمده ترین منبع تولید کربن سیاه خودروهای دیزلی هستند که به رغم مصوب شدن قانون برای استفاده از فیلتر، حدود سه سال است که در خصوص اجرای آن اقدامی نشده است.
    وی از دولت و خودروسازان درخواست کرد که برای جلوگیری از افزایش دوده در هوای تهران، نسبت به اجرایی شدن این قانون اقدام کنند.
    کارشناس طراحی موتورهای خودرو اظهار کرد: دلیل عمده مقاومت در مقابل نصب فیلتر از سوی شرکت های تولیدکننده خودروهای دیزلی خارجی و داخلی، بالارفتن هزینه تولید برای آنان است.
    حسینی با بیان اینکه اکنون 30 میلیون فیلتر موتورهای دیزلی در جهان در حال استفاده است، افزود: لازم است دولت بین هزینه های تمام شده تولید خودرو و هزینه های سلامت تعادل برقرار کند؛ همانگونه که برای کاهش هزینه های بهداشت و درمان مردم اقدامات اساسی انجام شده است، باید نسبت به کاهش آلودگی و پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری ها نیز هزینه شود.
    وی به برگزاری کارگاه بین المللی 'تهران، شهر بدون دوده' اشاره و خاطرنشان کرد: در پایان برگزاری این کارگاه، نتیجه تبادل تجربیات و مطالعات جهانی در مورد شیوه ها و راهکارهای مناسب کاهش آلودگی هوا به مسئولان ارائه خواهد شد.
    کارگاه یک روزه تهران شهر بدون دوده، امروز 17 شهریورماه با همکاری کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار و شرکت کنترل کیفیت هوا و با حضور پانزده کارشناس این حوزه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
    هدف از برگزاری این کارگاه کاهش آلایندگی کربن سیاه در هوای شهرها به ویژه تهران با استفاده از تجربیات متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای اروپایی و آسیای جنوبی و شرقی در حوزه آلودگی هوا عنوان شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو