فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای در دوره ۵ ساله

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی و اقتصادحمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای در دوره ۵ ساله، گفت: برنامه‌های مدون و عملیاتی برای ادامه‌دار کردن روند فعلی در دستور کار قرار می گیرد.

کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای در دوره ۵ ساله
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرامینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادحمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر کاهش 21 درصدی تلفات جاده‌ای در دوره 5 ساله، گفت: برنامه‌های مدون و عملیاتی برای ادامه‌دار کردن روند فعلی در دستور کار قرار می گیرد.

    وی با بیان اینکه امار 16 هزار تلفات در سال رقم سنگینی است اما دلیل نمی‌شود اقدامات خوبی که تا این زمان انجام شده را نبینیم و به سیاه نمایی‌ها پاسخ ندهیم، گفت: متاسفانه به دلیل انتشار آمار اشتباه از سوی نهادهای بین المللی و قراردادن نام ایران هم ردیف کشورهای ضعیف آفریقایی و بعضا عربی در تلفات جاده‌ای، اقدامات خوب در این حوزه به چشم نمی آیید.

    وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما خصوصا در بحث راه ها، ایمنی راه‌ها و در راستای آن کاهش آمار تلفات جاده‌ای است، گفت: معمولا گزارش‌هایی که ارایه می شود حاوی نکات کامل و مثبتی است، با این حال لازم است که تحقیقات مطالعاتی و پژوهشی، عملیاتی شود و دنبال راهکار و تدوین برنامه ای مدون برای کاهش سریع تلفات جاده‌ای بود.

    به گفته امینی بحث ایمنی سوال نمانیدگان مجلس شورای اسلامی از آخوندی بود که ریشه در عدم اطلاع رسانی صحیح در کاهش تلفات و اقدامات انجام شده در این حوزه دارد.

    امینی با اعلام اینکه در این میان رقم کاهش 21 درصدی تلفات جاده‌ای در بازه 5 ساله اتفاق خوبی بود که تحت تاثیر اخبار جهانی مبنی بر رتبه بالای ایران در مرگ و میرهای جاده‌ای و عدم اطلاع رسانی درست به چشم نیامد، گفت:ما باید برای دقیق کردن اطلاعات و استانداردسازی اطلاعات و ارتقای کیفیت داده‌های تصادفات، برنامه عاجل برای ورود به نهادهای بین المللی داشته باشیم و این کار را باید از وزارت بهداشت و سازمان راهداری بخواهیم.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به دیدارهای اخیر خود با دبیرکل تراسیکا اشاره کرد و توضیح داد: دبیرکل تراسیکا معتقد بود بر حسب آمارهای بین‌المللی شمار تلفات جاده‌ای در ایران به 24 هزار نفر می رسد که بنده توضیح دادم این آمار اشتباه است و در حدود 15 تا 16 هزار کشته وجود دارد اما نهادهای بین المللی مربوط با ضریب بخشی آماری آن آمار را  ارایه می‌دهند و اقدامات ما را زیر سوال می‌برند.

    امینی با تاکید بر ضرورت تمرکز دستگاه‌های مرتبط  بر یک موضوع و عدم موازی کاری، گفت: تاکنون هر دستگاهی به زعم خود اقدام کرده است اما اگر می‌خواهیم کاهش روند افزایشی تلفات جاده‌ای را داشته باشیم باید وارد جزییات شویم و اقدامات هوشمندانه انجام دهیم.

    به گفته امینی با وجود محدودیت اعتباری، همه دستگاه‌های مربوط با چنگ و دندان سعی کرده‌اند ایمنی راه‌ها را در دستور کار قرارداده و برای آن هزینه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو