فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت ساپکو:

تولید پژو ۲۰۰۸ از اسفند آغاز می‌شود

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت ساپکو با اعلام اینکه تولید پژو ۲۰۰۸ از اسفند آغاز می‌شود، گفت: قطعات را (سی کی دی)از پژو می خریدیم اما اکنون ساخت داخل درمدیریت زنجیره تامین به ساپکو واگذار شده است.

تولید پژو ۲۰۰۸ از اسفند آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حسین نجاری در حاشیه نشست مشترک قطعه سازان پژو و ایران خودرو با بیان اینکه مدیریت فنی 80 درصد از ساخت داخل محصولات ایران خودرو را شرکت ساپکو انجام می دهد افزود: از اطلاعات همکاری مشترک با پژو برای ارتقای کیفیت و فناوری محصولات خود استفاده می کنیم.

    وی اضافه کرد: سرمایه گذاری آماده سازی در داخل ایران خودرو بر عهده ایران خودرو و دو بخش تجهیزات و قالب ها بر عهده پژو است که در نهایت سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو به 400 میلیون یورو خواهد رسید.

    نجاری گفت: با استفاده از دانش پژو و تجربه ایران خودرو و زنجیره تامین برای ارتقا کیفیت قطعات در زنجیره تامین و ارتقای دانش فنی قطعه سازان داخلی استفاده می کنیم.

    وی ادامه داد: تولید پژوی 2008 از اسفند شروع می شود و به موازات آن برای تولید 208 و 301 هم فعال هستیم که امیدواریم در اوایل 96 بتوانیم پژوی 2008 را به بازار عرضه کنیم و 6 ماه بعد از آن خودروهای 208 و 301 را به بازار عرضه خواهیم کرد.

    نجاری گفت: از آنجا که اهداف کیفی برای تولید محصولات جدید بسیار سخت گیرانه است قطعه سازانی که تجهیزات و امکانات به روز دارند سرمایه گذاری کمتری برای تغییر خط نیاز دارند اما قطعه سازانی که به روز نشده اند ابتدا باید با سرمایه گذاری خود را به سطح روز دنیا برسانند تا بتوانند تامین کننده قطعات محصولات جدید باشند.

    وی افزود: یکی از شرایط اصلی قرارداد، صادرات 30 درصد از محصول تولید مشترک ایران خودرو و پژو به دیگر بازارهای بین المللی پژو است که اگر این اتفاق نیافتد تولید را افزایش نخواهیم داد.

    نجاری با بیان اینکه 30 درصد از تولید محصولات ایران خودرو مربوط به محصولات پژو است گفت : 70 درصد از محصولات ایران خودرو ، سایر برندهاست که اگر مفاد قرارداد اجرا نشود با 70 درصد تولیدی که جدا از محصولات پژو داریم بازار را تامین خواهیم کرد.

    وی افزود: در پایان سال 91 با شرایط پیش بینی نشده ای مواجه شدیم که تقریبا قطعات اساسی را سازندگان اروپایی تامین نمی کردند تا تولید را ادامه دهیم از این رو با کمک تولید کنندگان داخلی قطعات را تولید کردیم و از آن سال به بعد پیوسته داریم کیفیت قطعات را افزایش می دهیم.

    نجاری گفت : بسیاری از دانش تولید قطعات به سازندگان داخلی منتقل شده و در این فرصت بوجود آمده نقص های موجود را برطرف می کنیم ضمن اینکه این همکاری ها در ارتقای کیفیت قطعات محصولات غیر پژو هم موثر خواهد بود.

    وی افزود: برای خودروهایی مانند 206 و 207 هیچ قطعه ای از فرانسوی ها وارد نمی کنیم همه را در داخل تولید می کنیم فقط برای محصولات جدید 301، 208 و 2008 همکاری ساخت قطعه خواهیم داد که قرار است تا 3 سال آینده 200 هزار دستگاه از این 3 محصول تولید شود که 60 هزار دستگاه از آن صادر خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران بهترین ضمانت برای جلوگیری از ترک یکباره ایران از سوی این شرکتها است.

    محمدرضا معتمد تاکید کرد: تمامی قطعه سازان باید آماده ارتقای کیفیت تولید و تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب برای مشتریان ایرانی و محصولات صادراتی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو باشند.

    وی با اشاره به حضور نمایندگان بیش از 60 شرکت معتبر قطعه سازی جهان در ایران گفت: این تعامل موجب برقراری ارتباط بین سازندگان ایرانی و شرکتهای معتبر بین المللی خواهد شد و شرایط را برای انتقال فن اوری و دانش فنی در صنعت کشور فراهم می کند.

    وی به مصرف کنندگان ایرانی اطمینان داد با توجه به برنامه های سخت گیرانه شرکت برای ارتقای سطح فناوری مردم با خروج اولین محصول شاهد اقدامات انجام شده در زمینه بهبود کیفیت در تولیدات داخلی خواهند بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو