فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری خبر داد

۸۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل استفاده از جایگاه‌های سوخت‌ سی‌ان‌جی ۸۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین در این استان صرفه‌جویی شده است.

۸۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس ، مجتبی سرداری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استفاده از جایگاه‌های سوخت CNG سبب صرفه‌جویی 80 میلیون لیتری در مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان از گاز مایع استفاده غیراستاندارد می‌شود عنوان کرد: استفاده از این گاز برای خودرو بسیار خطرناک است.

    وی بیان داشت: برای نخستین بار در کشور گازرسانی به روستاها از طریق سوخت CNG برای روستاهای سخت‌گذر در این استان اجرا شد که این گاز با تأسیسات مادر و دختر به مناطق روستایی انتقال داده می‌شود و در نزدیکی روستا با ایجاد تقلیل فشار به گاز طبیعی تبدیل و به لوله‌های گاز خانه‌های روستاییان انتقال داده می‌شود.

    سرداری افزود: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته مصرف بنزین سوپر در چهارمحال و بختیاری 24 درصد افزایش داشته و مصرف بنزین معمولی نیز در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.5 درصد رشد داشته است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر شرکت نفت برای احداث جایگاه سوخت مجوز صادر نمی‌کند، تصریح کرد: اختصاص جایگاه از طریق شرکت‌های برند انجام می‌شود که در حال حاضر در کشور سه شرکت به این امر مبادرت دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق این شرکت‌ها نسبت به اختصاص جایگاه اقدام کنند.

    سرداری تشریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال 236 هزار و 700 لیتر نفت سفید توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فروخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39.5 درصد کاهش داشته است و بیش از یک میلیون لیتر نفت کوره در این استان مصرف شده که کاهش 33 درصدی نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته را نشان می‌دهد.

    وی اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال بیش از 99 میلیون لیتر نفت‌گاز در این استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته و در زمینه نفت‌گاز با اجرای طرح پیمایش نیازی به واردات نیست و مقداری نیز صادر می‌شود.

    این مسؤول بیان کرد: در پنج ماهه ابتدای سال جاری 9 هزار و 129 تن گاز مایع در این استان مصرف شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌‌‌های نفتی چهارمحال و بختیاری گفت: همه جایگاه‌های سوخت این استان قابلیت عرضه بنزین یورو 4 را دارند و زمانی که نوبت استفاده از این بنزین به چهارمحال و بختیاری برسد جایگاه‌ها به ویژه در مراکز شهرستان‌های 9گانه این استان آمادگی لازم را داشته و این اقدام انجام خواهد شد.

    وی افزود: در این استان 85 عامل فروش به ذخیره‌ سوخت اختصاص دارد که هر کدام یک یا چند روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای بهره‌مندی روستاییان و عشایر از ذخیره سوخت زمستانه از کالابرگ استفاده می‌شود و برای زمستان امسال 10 میلیون لیتر ذخیره سوخت نفت سفید پیش‌بینی شده است.

    سرداری با اشاره به تغییر روند مصرف انرژی در استان تصریح کرد: خوشبختانه شاهد کاهش مصرف نفت سفید، نفت کوره و نفت‌گاز هستیم که این امر در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اثرگذاری خواهد داشت و افزایش مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری نشان از افزایش تعداد گردشگر و قرار گرفتن استان در مسیر ارتباطی به مرکز و بنادر کشور است.

    وی بهره‌برداری از جایگاه‌های سوخت در این استان را از اقدامات مؤثر این شرکت برشمرد و گفت: با توجه به توسعه راه‌ها و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی به استان خوزستان قابلیت ایجاد چندین جایگاه سوخت دیگر در این استان وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو