فونیکسریمکسبهتام

قدرت باتری اوپل Ampera-e بازار خودروهای برقی را متحول می کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی اوپل اعلام کرد قدرت باتری اوپل Amper-e را در مسافت های طولانی بالا خواهد برد و این امر بازار این خودرو را متحول خواهد کرد.

قدرت باتری اوپل Ampera-e بازار خودروهای برقی را متحول می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، در این راستا کارل توماس نیومن، مدیر اجرایی شرکت اوپل در بیانیه ای که به صورت رسمی از سوی این خودروساز آلمانی صادر شده است، اظهار داشت: «قدرت خیره کننده باتری های به کار رفته در خودروی Ampera-e تحول بزرگی را در بازار خودروی برقی ایجاد خواهد کرد چراکه این خودرو با هربار شارژ می تواند بیش از 400 کیلومتر را طی کند که این میزان در میان سایر خودروهای برقی تولید شده در جهان بی سابقه است.

    در بیانیه شرکت اوپل آمده است: «براساس قوانین و شرایط جدید رانندگی در اتحادیه اروپا، خودروی Ampera-e بدون نیاز به شارژ دوباره قادر است بیش از 400 کیلومتر را طی کند که این مسافت دستاورد بزرگی در بازار خودروهای برقی محسوب می شود.» ادعای اخیر مدیران اوپل در شرایطی مطرح می شود که مقایسه میان BMW's i3 و Ampera-e نشان می دهد که خودروی برقی BMW با هربار شارژ کامل مسافتی معادل 300کیلومتر را طی می کند و این در حالی است که این رقم برایNissan Leaf ک250کیلومتر، Renault Zoe ک 240کیلومتر و فولکس واگن e-Golf190کیلومتر است.

    شایان ذکر است که رکوردشکنی Ampera-e در بازار خودروهای برقی در حالی اتفاق می افتد که این خودرو به نوعی خواهر دوقلوی شورولت Bolt محسوب می شود و هر دو از پیشرانه و فناوری شرکت جنرال موتورز آمریکا استفاده می کنند. با این حال شرکت خودروسازی جنرال موتورز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که خودروی برقی شورولت بولت می تواند پس از هربار شارژ کامل مسافتی معادل 383 کیلومتر را طی کند که این میزان 17 کیلومتر کمتر از مسافتی است که Ampera-e طی می کند. لازم به ذکر است که اداره ملی حفاظت از محیط زیست آمریکا اخیراً مجوزهای لازم را برای تردد خودروی شورولتBolt در خیابان ها و جاده های ایالات متحده صادر کرده است.

    در همین چارچوب و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت جنرال موتورز فرآیند تولید خودروی برقی شورولت Bolt را در سایت خودروسازی خود در منطقه Orion و در نزدیکی شهر دیترویت که قلب صنعت خودروسازی آمریکا محسوب می شود آغاز خواهد کرد. این در حالی است که خودروی Ampera-e نیز طبق اخبار منتشر شده قرار است در خط تولیدی مشترک با شورولت Bolt تولید شود هرچند که جنرال موتورز هنوز این خبر را به صورت رسمی تأیید نکرده است.

    شرکت اوپل قصد دارد تا برای نخستین بار هاچ بک برقی قدرتمند خود را در تاریخ 29 سپتامبر و در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار دهد. گفتنی است پروسه تولید این خودرو از بهار سال آینده میلادی و عرضه آن به صورت رسمی در بازارهای جهانی آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو