فونیکسریمکسبهتام

ناجا باید اصالت خودروها را تأیید کند

الزامی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نیست

عصر خودرو- عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: قانون گذار الزام و اجباری نکرده که حتما مردم برای ثبت سند خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

الزامی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد علی پورمختار در خصوص اختلاف میان نیروی انتظامی با کانون سردفتران در بحث ثبت سند خودرو گفت: خودرو مال منقول محسوب می‌شود و ما برای اموال منقول به آن معنا سند نداریم اما چون خودرو برای مردم مهم است برای اینکه مالک شناخته شود و در نقل و انتقال مشکلی پیش نیاید برایش سند صادر می‌کنند.

    وی با بیان اینکه باید مشخص شود مرجع صدور سند چه کسی است گفت: براساس قانون هر مرجعی که رسمی و دارای صلاحیت باشد می‌تواند سند را صادر کند.

    پورمختار تاکید کرد: بر همین اساس که نیروی انتظامی که دارای صلاحیت و مرجع رسمی است و چه دفاتر اسناد رسمی اگر اقدام به صدور سند کنند هیچ تفاوتی با هم نداشته و ارزش هر دو سند یکسان است.

    وی افزود: در واقع مردم مختار هستند که تنها به سند سبز نیروی انتظامی اکتفا کنند و یا اینکه بخواهند به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند خود مراجعه کنند.

    وی اختلاف موجود را به دلیل مباحث مالی عنوان کرد و گفت: اختلافی که کانون سردفتران با ناجا دارد مربوط به بحث درآمد است چرا که هر کسی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند باید حق الثبت و حق التحریر پرداخت کند، بنابراین دعوا بر سر پول و درآمد است.

    عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: در نیروی انتظامی بابت صدور سند پولی دریافت نمی‌شود به همین جهت وقتی کسی به دفترخانه مراجعه کند باعث کاهش درآمد سردفتران می‌شود و این موضوع برای کانون سردفتران چندان خوشایند نیست.

    پور مختار خاطرنشان کرد: قانون گذار الزام و اجباری نکرده که حتما مردم برای ثبت سند خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند ضمن اینکه به عقیده من نیروی انتظامی در این زمینه مسئولیت سنگین تری دارد چرا که باید اصالت یک خودرو را تائید کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو