فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۶۶۷»

خداحافظی با خودروهای بنزینی و گازوئیلی تا سال ۲۰۳۵

عصر خودرو-جدیدترین برآوردها حاکی از آن است که خودروهای بنزینی و گازوئیلی تا سال۲۰۳۵ میلادی به منظور مبارزه با گرمایش جهانی از رده خارج می‌شوند.

خداحافظی با خودروهای بنزینی و گازوئیلی تا سال ۲۰۳۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز براساس یک پژوهش اعلام کرد برای مبارزه با گرمایش جهانی و رسیدن به اهداف اقلیمی که سال گذشته میلادی (٢۰١٥) در کنفرانس محیط زیستی پاریس مطرح شد، خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز از سال ٢۰٣٥ میلادی فروخته نخواهد شد.

    این مطالعه را که سه گروه تحقیقاتی انجام داده‌اند، حاکی است با توجه به اینکه امروزه خودروها حدود ١٤ درصد از گازهای گلخانه‌ای را در جهان تولید می‌کنند، وسائل نقلیه برقی باید جایگزین خودروهای بنزین سوز شود.

    در دسامبر سال گذشته میلادی رهبران ارشد و نمایندگان کشورهای مختلف جهان در نشستی که در پاریس برگزار شد، برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی توافق کردند که افزایش گرمایش زمین را کمتر از دو درجه سلسیوس (٣,٦ درجه فارنهایت) نگه دارند.

    چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و پایین آوردن استفاده از سوخت‌های فسیلی در کانون این مذاکرات قرار داشت.

    تحلیلگران معتقدند که درجه حرارت هوا به طور اجتناب ناپذیری بیش از 1.5 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت و برای مبارزه با گرمایش جهانی ناچار به استفاده از فن آوری‌های نو از جمله خودروهای برقی هستیم.

    با توجه به اینکه دمای هوا هم اکنون حدود یک درجه سلسیوس بالاتر از دوره پیش از صنعتی شدن است، سال ٢۰١٦ گرمترین سال تا کنون اعلام شده است.

    پژوهش اخیر توصیه می‌کند به منظور بهره‌مندی از «خودروی سبز» باید از برق پاک استفاده کنیم.

    با توجه به اینکه وسائل نقلیه برقی بسیار گران‌تر از خودروهای عادی هستند، پیش بینی می‌شود که تا سال ٢۰٣۰ تنها پنج درصد از وسائل نقلیه در اتحادیه اروپا، چین و آمریکا با برق کار کنند.

    امروزه انرژی‌های نو همچون انرژی خورشیدی، بادی، آبی، سوخت زیستی، بیوگاز و انرژی زمین گرمایی که از عمده‌ترین منابع انرژی‌های پاک هستند، با وجود ناشناخته ماندن، به سرعت درحال نفوذ و گسترش اند و غفلت از آنها جبران ناپذیر است.

    گرمایش جهانی پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها شده است. گزارش‌ها حاکیست که 10 مورد از گرم‌ترین سال‌های جهان از سال 1990 تا سال 2007 میلادی به ثبت رسیده‌ که در 150 سال گذشته بی‌سابقه بوده‌ است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو