فونیکسریمکسبهتام

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خبر داد

آغاز اصلاح کلاس‌بندی کارت‌های سوخت ناوگان دیزلی از مهر ماه

عصر خودرو- معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با تشریح طرح جدید تغییر کلاس‌بندی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی در بخش مسافربری، اعلام کرد: با اجرای این طرح، در راستای توزیع عادلانه سوخت، تخصیص سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی بر اساس ظرفیت خودروها تدقیق و میزان سهمیه‌ها به نیاز واقعی خودرو نزدیک می‌شود.

آغاز اصلاح کلاس‌بندی کارت‌های سوخت ناوگان دیزلی از مهر ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    سیدمحمد مهدی پیغمبرزاده گفت: در حال حاضر کارت‌های سوخت ناوگان مسافری دیزلی در سه گروه، طبقه‌بندی شده‌اند که شامل خودروهای با ظرفیت کمتر از 20 نفر، خودروهای بین 20 تا 40 نفره و اتوبوس‌هایی با بیش از 40 نفر ظرفیت هستند.

    وی با بیان اینکه "این طبقه‌بندی از ابتدای اجرای طرح سهمیه‌بندی تاکنون هیچ تغییر و اصلاحی نداشته است"، افزود: بر اساس آسیب‌شناسی‌ که کارشناسان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت  انجام دادند، وضعیت موجود حاوی اشکالاتی بود که موجب تخصیص ناعادلانه و بیش از نیاز به برخی کاربری‌ها شده بود؛ بعنوان مثال در شرایط فعلی مینی‌بوسی با 23 نفر ظرفیت با اتوبوس‌های زیر 40 نفر ظرفیت در یک طبقه قرار دارند و سهمیه یکسانی دریافت می‌کنند و همین‌طور یک سواری دیزلی با یک مینی‌بوس 19 نفره به یک اندازه سهمیه می‌گیرند؛ بنابراین وضعیت موجود غیرعادلانه تشخیص داده شد و تغیر کلاسه‌بندی کارت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

    معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در تشریح کلاسه‌بندی‌های جدید گفت: در طبقه‌بندی جدید کارت‌های سوخت که منطبق بر تعاریف آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی است، پنج کلاس خودرویی به شرح زیر تعریف شده است:

    رده اول: سواری معمولی و استیشن دیزلی تا 9 نفر

    رده دوم: ون‌های دیزلی با ظرفیت 10 تا 15 نفر

    رده سوم: مینی‌بوس‌ها با ظرفیت 16 تا 26 نفر

    رده چهارم: اتوبوس‌های با ظرفیت 27 تا 40 نفر

    رده پنجم: اتوبوس‌های با ظرفیت بیش از 40 نفر

    معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اعلام این طبقه‌بندی جدید، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی و میدانی، سهمیه پایه برای این پنج گروه به ترتیب 300 ، 1000 ، 1350 ، 4700 و 4700 لیتر در ماه تعیین شده است.

    وی با بیان اینکه "این اعداد، سهمیۀ پایه است"، افزود: در کنار این سهمیه‌ها، نظام تخصیص سهمیه عملکردی بر مبنای میزان پیمایش طبق روال قبل برقرار است و این تغییرات صرفاً مربوط به اصلاح طبقه‌بندی کارت‌های سوخت می‌شود.

    پیغمبرزاده اضافه کرد: بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، این تغییرات از ابتدای مهر ماه عملیاتی خواهد شد و جزئیات بیشتر در اطلاعیه‌های ستاد حمل و نقل و سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به آگاهی عموم خواهد رسید.

    معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت درخصوص میزان صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این طرح منجر به صرفه‌جویی و کاهش قاچاق سوخت نفت گاز به میزان حدود 500 هزار لیتر در روز شود که معادل دو هزار میلیارد ریال در سال صرفه‌جویی در بیت‌المال خواهد شد و مصداق بارز اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو