فونیکسریمکسبهتام

رنو ساندرو اتوماتیک صفر کیلومتر در برابر هیوندای i۲۰ دست‌دوم

دعوای شهری!

عصر خودرو: موفقیت تندر۹۰ در بازار ایران پارس خودرو را بر آن داشت که خواهر هاچ‌بک این خودرو یعنی ساندرو را نیز به بازار عرضه کند و از آنجا که خودروهای هاچ‌بک به ویژه هاچ‌بک‌های تند و تیز اقتصادی از جایگاه خوبی در کشور ما برخوردارند، مدت زیادی طول نکشید تا محصول جدید هم دوباره به محبوبیت دست پیدا کند.

دعوای شهری!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰
  • دعوای شهری!
  • دعوای شهری!
  • دعوای شهری!
  • دعوای شهری!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ساندرو در حال حاضر در دو تیپ اتوماتیک و دنده‌ای به بازار کشور عرضه می‌شود که نسخه اتوماتیک سفارشی آن (اصطلاحا سفارش مدیران که از امکانات بیشتری بهره می‌برد) در بازار آزاد حدودا 55 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این در حالی است که شما با این قیمت، گزینه‌های دیگری همچون هیوندای i20 پیش از فیس‌لیفت (مدل 2011 کارکرده) دست‌دوم را نیز در پیش رو خواهید داشت.

جوجه اردک‌های زشت
ساندرو و i20 دو ‌هاچ‌بک کوچک و همکلاس هستند که اگر واقع‌بین باشیم، هیچ یک از آنها ظاهری اغواگر و زیبا ندارند. I20 برای نخستین‌بار در سال 2008 به بازار معرفی شد و در آن سال‌ها کاراکتر محصولات هیوندای هنوز هم به صورت کامل شکل نگرفته بود و این خودروی اقتصادی و کوچک که عمدتا در کشور هند مونتاژ می‌شد، با وجود طول 4 متری خود، زیبا نبود. اما فیس‌لیفتی که در سال 2012 ‌روی آن اعمال شد توانست کاراکتری دوست‌داشتنی‌تر برای محصول اقتصادی هیوندای به ارمغان آورد. در واقع ساندرو به عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی که برای نخستین‌بار در سال 2007 روی خط تولید قرار گرفت، با توجه به اینکه در اصل محصولی از داچیای رومانی محسوب می‌شد، از DNA مشترک با لوگان و داستر بهره می‌برد و متاسفانه این خودرو هم ظاهر جذابی ندارد. هرچند که ساندرو در سال 2011 دستخوش یک تغییر مثبت و جزئی شد اما پارس خودرو نسخه پیش از فیس‌لیفت این ‌هاچ‌بک 4.02 متری را به بازار عرضه می‌کند.

ساده با امکانات متوسط
رنو ساندرو از حیث امکانات چندان باجی به یک تندر90 E2 فول نمی‌دهد. این خودرو در هر دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای از فضای کابین ساده و شبیه به لوگان و داستر به همراه امکاناتی همچون کیسه‌های ایمنی هوای راننده و سرنشینان، برف‌پاک‌کن، شیشه‌شوی و گرمکن شیشه عقب، تهویه مطبوع دستی، بالابر برقی شیشه هر چهار درب، سنسور پارک عقب، سیستم صوتی به همراه قابلیت پشتیبانی از رادیو و USB به همراه 4‌بلندگو، ایموبلایزر، آینه‌های برقی جانبی و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از پشت غربیلک بهره می‌برد که البته در پکیج‌های سفارشی مدیران شاهد مواردی همچون مانیتور 7اینچی لمسی به همراه تلویزیون و رهیاب ماهواره‌ای و بلوتوث همراه، آیینه الکتروکرومیک میانی، گرمکن صندلی، سنسور پارک جلو، کروز کنترل، پاور ویندوز و... به صورت سفارشی در پکیج‌های مشخص هستیم. این در حالی است که i20 با ارگونومی و کابینی زیباتر امکاناتی مثل کیلومترشمار‌ سوپر‌ویژن، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه‌های ضد UV، کول باکس داشبورد، سنسور نور چراغ‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، 6 کیسه هوا دربرگیرنده 10 نقطه، نمایشگر باد تایرها، سیستم صوتی مشابه ساندرو و... هستیم که البته اگر ساندروی سفارش مدیران را انتخاب کنید، امکانات i20 چندان هم بیشتر نخواهند بود.

کم خوراک‌ها
هر دو خودرو از پیشرانه‌های 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ بهره می‌برند که البته I20 در نسخه فیس‌لیفت خود با کاهش حجم موتور به 1.4 لیتر مواجه شده است. پیشرانه ساندرو ساختاری کاملا مشابه نمونه مورد استفاده در تندر90 با کد K4M دارد و همچنین جعبه دنده‌های 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی این خودرو نیز چیزی شبیه گیربکس‌های تندر90 است. ساندرو با بهره‌گیری از این پیشرانه قادر به ارائه نهایت قدرت و پیک گشتاور به ترتیب 105 اسب بخار و 140 نیوتن‌متر به چرخ‌های جلو است و با بهره‌گیری از جعبه دنده اتوماتیک صفر تا صد 11.5 ثانیه (تقریبا یک ثانیه کندتر از دنده‌ای) را به شما ارائه می‌کند. این در حالی است که i20 پیش از فیس‌لیفت 1.6 لیتری، با 122 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن‌متر گشتاور صفر تا 100 را 2ثانیه سریع‌تر یعنی در 9.5 ثانیه به ثبت می‌رساند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که اگر اهل رانندگی سریع هستید، I20 گزینه بهتری برای شماست و حتی اگر مصرف بهینه سوخت برایتان اهمیت دارد، مطمئنا مصرف سوخت ترکیبی 6.5لیتر در 100کیلومتر i20 بسیار بهتر و راضی‌کننده‌تر از عدد 8.3 لیتر برای ساندرو است. اما توجه داشته باشید که شما با این بودجه باید نمونه‌های دست دوم i20 با کارکردهای بعضا بالای 100 هزار کیلومتر را خریداری کنید. پس در صورت بروز هر‌گونه مشکل در ساختار فنی، هزینه‌های تعمیرات بالاتری نسبت به ساندرویی که به همراه گارانتی شرکت سازنده تحویل می‌گیرید، خواهد داشت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو