فونیکسریمکسبهتام

مشهد سومین روز آلوده را در مهر ماه سپری می کند

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای صبح یکشنبه در مشهد برای دومین روز متوالی و سومین روز در مهر ماه، ناسالم و در وضعیت هشدار قرار دارد.

مشهد سومین روز آلوده را در مهر ماه سپری می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید صالحی  افزود: با ماندگاری و افزایش آلاینده ها در هوای مشهد میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف این شهر به 128 پی.اس.آی رسیده است.
    وی اظهار کرد: در مدت مشابه روز گذشته این شاخص 123 پی.اس.آی و در نخستین روز مهر ماه نیز 122 پی.اس.آی بوده است.
    وی گفت: هم اکنون کیفیت هوای 14 نقطه شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد و ایستگاه های تقی آباد با 158، خیام جنوبی، نخریسی و سمزقند هر یک با 153 و سجاد با 152 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه ها و آلوده برای تمام گروههای سنی هستند.
    صالحی افزود: از دیگر ایستگاه های آلوده می توان به ایستگاه خیام شمالی با 146، شهید مفتح با 127، الهیه با 125، چمن با 123، صدف با 119، سرافرازان با 118، کریمی با 115، ویلا با 114 و شهید آوینی با 109 پی.اس.آی اشاره کرد.
    وی تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی و ماندگاری آلاینده ها، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
    وی گفت: به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا شهروندان باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و ترددهای غیر ضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.
    20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح شهر مشهد مستقر است و روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری رفت و آمد دارند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
    هوای کلانشهر مشهد در هفته گذشته چهار روز و در هفته ما قبل آن نیز سه روز ناسالم و در وضعیت هشدار قرار داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو