فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه امروز /۴ مهر ۹۵

نقش کمرنگ حقوقی ها و روزهای خوش سایپا

عصر خودرو- در داد و ستدهای روز جاری خودرویی ها جوی نسبتا منفی داشتند، شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات ۳۱۰ واحد بالا رفت و به عدد ۱۹ هزار و۹۷۴ رسید، بیشترین حجم و ارزش معاملات در این گروه باز هم متعلق به خساپا بود.

نقش کمرنگ حقوقی ها و روزهای خوش سایپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، در جریان معاملات امروز خوساز،ختراک و خساپا با بیشترین رشد قیمت ها در صدر جدول معاملات نشستند. در مقابل نمادهای  خمهور و خزر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.علاوه بر این نیز امروز نماد  خاور 9 واحد و خکاوه 14 واحد افت کردند و به رقم  127 تومان و 140 تومان رسیدند، همچنین خبهمن 34 واحد افت داشت. در کل خودرویی ها برخلاف دیروز اکثرا قرمز پوش شدند.
    خزامیا ، ورنا و  خکمک (زیر یک درصد)  اندکی مثبت شدند و  نماد های بسیاری از جمله خکاوه، خاور، خشرق و خچرخش در آستانه منفی  (زیر منفی یک درصد) معامله شدند. تنها نماد ختراک صف خرید 5 درصدی  را تجربه کرد و پس ازآن خوساز با 4.84 درصد تا آستانه صف خرید پیش رفت.
    براساس این گزارش، نقش حقوقی‌ها امروز در معاملات دو خودروساز بزرگ ایران کمرنگ بود ، به ‌طوری که در نماد معاملاتی سایپا در مجموع حقوقی‌ها  34 درصد عرضه و  تنها 13 درصد خرید را به خود اختصاص دادند. با این حساب در این نماد  70میلیون و 766 هزار سهم توسط حقوقی‌ها عرضه و  27میلیون و  635 هزار سهم توسط آنها خریداری شد همچنین  در نماد معاملاتی ایران خودرو 22 درصد خریدها را حقوقی‌ها انجام داده‌اند و 17 درصد عرضه‌ها مربوط به حقوقی‌ها بود.
    در پایان معاملات امروز خساپا با معامله 205 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و با معامله  256 میلیارد ریال سهم بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد. بعد از این نماد،  بیشترین ارزش معاملات متعلق به ایران خودرو با 75میلیارد ریال معامله سهم و بیشترین حجم معامله  را خزامیا با معامله 42  میلیون سهم به خود اختصاص داد. همچنین نماد معاملاتی خمحرکه با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت معامله شد و در پایان با قیمت 234 تومان بسته شد.
    شایان ذکر است، در قرارداد سایپا و سیتروئن مقرر شده است 30 درصد از تولیدات شرکت «سایپاکاشان» به صادرات اختصاص یابد،  که این موضوع می تواند موجب دگرگونی فرآیندهای تولید خودرو در ایران شود.  براساس گزارش سایپا نیوز، سایپا و سیتروئن در حالی از صادرات تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر بُرد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود.
    همچنین به نقل از سایپا نیوز، مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا  از فروش بیش از 4000 دستگاه خودرو ساندرواستپ وی در کمتر از 30 دقیقه خبر داده است  که به نظر می رسد صف خرید سنگین سایپا در بورس به این دلیل و همچنین  مذاکرات نهایی با سیتروئن و پیشی گرفتن تولید از فروش باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو