فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۷۴»

خودرو؛ متهم اصلی آلودگی هوا

عصر خودرو- روزنامه همشهری در شماره یکشنبه چهارم مهر در تیتر یک با اشاره به ایجاد آلودگی هوا به وسیله وسایل نقلیه، نوشت: تهران حدود ۳ میلیون خودرو دارد که ۱.۲ میلیون آنها نیاز به معاینه فنی ندارند و در مقابل ۱.۲ میلیون آنها معاینه فنی گرفته اند. در این میان تنها ۶۰۰ هزار خودرو از گرفتن معاینه فنی سرباز زده اند. این ۶۰۰ هزار خودرو اگر روزانه به طور میانگین ۱۰۰ کیلومتر تردد کنند در هر کیلومتر ۲.۷ گرم آلودگی تولید می کنند که این عدد برای همه آنها در سال به ۶۰ هزار تن گازهای آلاینده می رسد.

خودرو؛ متهم اصلی آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایرنا ، این روزنامه با انتشار عنوان ظریف: بی اعتمادی به آمریکا پس از برجام بیشتر شد، نوشت: «آمریکا هیچ کاری برای اجرای برجام نکرده است» این اعتراض صریح وزیر امور خارجه ایران نسبت به بدعهدی های آمریکا 8 ماه پس از اجرای برجام است. اولین اعتراض را در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا و در پاسخ به فرید زکریا مجری و تحلیلگر برجسته آمریکایی بیان کرد؛ جلسه ای که ظریف در آن به سوالات صریح زکریا درباره موضوعات مختلف با زیرکی پاسخ داد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در روزهایی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور داشت انتقاداتی تند نسبت به عملکرد آمریکا در برجام داشت که شدید اللحن ترین سخنان ظریف درباره آمریکا بوده است. او به صراحت بیان کرده که آمریکا درباره سعی در اجرای توافق هسته ای کار زیادی صورت نداده است.
    روزنامه همشهری با اشاره به عنوان 300 کیلومتر ساحل خواری در حاشیه خزر، آورد: کل ساحل دریای خزر 3 هزار و 379 کیلومتر است که بخشی از آن در شمال ایران و در 3 استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شده است. همشهری با محاسبه ارقامی که مسئولان استانی اعلام می کنند، به این نتیجه رسید که بیش از 300 کیلومتر از سواحل دریای خزر در 2 استان مازندران و گیلان تصرف شده است و مردم امکان استفاده از آن را ندارند. این اتفاق در شرایطی در سواحل شمالی ایران افتاده است که کارشناسان معتقدند هر کیلومتر ساحل قابلیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر را دارد. مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده برای آزادسازی ساحل خزر در سال جاری می گوید: امسال بیش از 70 مورد دیوارکشی، استحصار زمین از دریا و تصرف ساحل با همکاری کارگروه ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران تخریب شده است. حسین معصوم می افزاید: کارگروه علاوه بر مازندران، در 6 استان ساحلی دیگر کشور از جمله گیلان، گلستان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز تشکیل شده است.
    این روزنامه با انتخاب عنوان چاقوکُشی در مجلس، نوشت: نمایندگان مجلس دهم لایحه ای را که تقریبا یک دهه طول کشید تا به صحن علنی برسد، هفته پیش رو به صورت علنی بررسی خواهند کرد. درصورت تصویب این لایحه 2تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) اضافه خواهد شد؛ در نتیجه، حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامندار، ساطور، قداره و پنجه بوکس و نیز سایر ادواتی که صرفا در درگیری های فیزیکی و ضرب جرح کاربرد دارد، جرم محسوب شده و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می شود. واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 6 محکوم و حسب مورد، این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود. همچنین تولید، عرضه یا حمل ادوات مذکور در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است. نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری ناجا تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
    رکود مسکن، کمر صنایع فولاد و سیمان را خم کرد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: رکود مسکن، هنوز هم چراغ خاموش از صنایع وابسته به خود قربانی می گیرد؛ از یکسو بازار سیمان، دومین کالای پرمصرف جهان را کساد کرده و از سویی دیگر، کمر فولادی ها را خم کرده است. از آنجا که بخش عمده تولیدات صنایع فولاد و سیمان در ساخت وساز و طرح های عمرانی مصرف می شود، در سال های اخیر رکود این دو حوزه توانسته گرد و خاک صنعت سیمان و آتش کوره صنعت فولاد را فروبنشاند. طبق آخرین آمار انجمن تولید کنندگان فولاد، مصرف ظاهری فولاد در سه ماهه نخست سال گذشته 4هزار و 994هزار تن بوده که این میزان در سه ماهه نخست سال جاری با 14درصد کاهش به 4هزار و 277هزار تن رسیده است.
    این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «کارت اعتباری در دست انداز»، «2 بار اعدام برای قاتل ستایش»، «برپایی نمایشگاه ها فقط در شهر آفتاب»، «همای اوج سعادت»، «سینما دفاع مقدس تولد یک ژانر» و «600 هزار سالمند تنها مانده اند» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «حکمتیار، دولت وحدت ملی و طالبان» به قلم پیرمحمد ملازهی کارشناس مسایل شبه قاره را به چاپ رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو