فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

طرح حفظ سامانه کارت سوخت در مجلس تدوین شد

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لزوم حفظ سامانه کارت سوخت در کشور گفت: طرح حفظ سامانه کارت هوشمند سوخت با قید دو فوریت و امضای ۲۰ نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

طرح حفظ سامانه کارت سوخت در مجلس تدوین شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از تقدیم طرح حفظ سامانه کارت هوشمند سوخت با قید دو فوریت و امضای 20 نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: این طرح به منظور ارتقای شفافیت در عرضه سوخت و پیشگیری از افزایش قاچاق فرآوردههای نفتی تدوین شده است.

    وی همچنین اظهارداشت: در صورت تصویب طرح مزبور دولت مکلف است هر گونه سوخت مایع بنزین و گازوئیل به تمامی وسایل نقلیه با استفاده از کارت سوخت خودرو عرضه کند و مجاز هست برای جلوگیری از استفاده از کارت جایگاه و محدود کردن این نوع از کارت‌ها و ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت اختصاصی از خودرو از سازوکارهای مناسب و سیاست‌های انگیزشی استفاده کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: حفظ سامانه کارت سوخت به نفع کشور است چون در کاهش و کنترل مصرف و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت بسیار نقش آفرین است.

    وی به مزیت‌های استفاده از کارت سوخت اشاره کرد و افزود: استفاده از کارت سوخت موجب کنترل مصرف و همچنین از قاچاق سوخت اعم از بنزین و گازوئیل به شدت جلوگیری می کند.

    حاجی دلیگانی بیان داشت: کارت هوشمند سوخت می‌تواند به شفافیت اطلاعات و مدیریت بهینه سوخت در کشور کمک شایان توجهی داشته باشد.

    وی گفت: به واسطه کارت سوخت می‌توان به حجم بنزین مصرفی در نقاط مختلف و حتی اقشارمختلف پی برد و این امر به نوبه خود در محاسبات و برنامه‌ریزی های کشور مزیت‌های جدی ایجاد و فقدان این سامانه به فساد در حوزه انرژی و بنزین دامن خواهد زد.

    نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود کارت سوخت موجب افزایش شفافیت در عرضه بنزین و کاهش قاچاق این فرآورده با ارزش می‌شود و از این طریق مصرف بنزین کنترل و به بنزین وارداتی نیاز کمتری خواهد بود.

    وی بیان داشت: ایجاد زمینه مناسب برای حرکت به سمت اصلاح مصرف و کسب اطلاعات منسجم از تعداد و نوع ناوگان حمل‌ونقل فعال کشور و مصرف سوخت انواع خودرو و تقاضای واقعی بنزین و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای عرضه و تقاضای سوخت از دیگر مزایای دیگر استفاده کارت سوخت است.

    حاجی دلیگانی در تبیین اهمیت سامانه هوشمند سوخت نیز گفت: این زیرساخت به دلیل اطلاعاتی که برای تصمیم‌گیری در اختیار مدیران قرار می‌دهد دارای اهمیت فراوانی است.

    وی افزود: دوام استفاده از کارت هوشمند نه‌تنها از جهت شفاف‌سازی گسترده برای تصمیم‌گیری‌های بخش عمومی اهمیت جدی دارد بلکه ابزاری قوی در سیاست‌گذاری در حوزههای متعدد از جمله زیست‌محیطی، حمل و نقل، صنعتی، تجاری  و ... در اختیار سیاست‌گذاران و مسئولان کشور قرار می‌دهد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم با بیان اینکه فرهنگ‌سازی همه‌جانبه برای مصرف توام با صرفه‌جویی و بهره‌وری در کشور ضرورت دارد، یادآورشد: برای سامان یابی نظام اقتصادی ضمن اجتناب از اسراف و تبذیر باید با مدیریت و درایت انرژی کشور را به سمت اهداف کلان و زیربنایی هدایت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو