فونیکسریمکسبهتام

برای اعلام آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا دستوری نداشتیم

عصر خودرو- سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که دولت اعلام کرده است وزارت بهداشت وظیفه دارد آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را اعلام کند، گفت: از چنین مصوبه‌ای اطلاع ندارم.

برای اعلام آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا دستوری نداشتیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم، تهیه برنامه الکترونیک سلامت است. در حال حاضر هیچ مانعی برای آن وجود ندارد و ما تنها با یکسری مشکلات همچون پوشش اینترنتی و غیره مواجه هستیم اما نمی‌شود به کل طرح ایراد گرفت. یکی از مشکلات ما این است که سیستم‌های ارائه کننده خدمت ثبات ندارند، سرعت ما در 6-7 ماه اجرای این طرح فوق‌العاده بوده است و الان به کمک بعضی سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات در حال تکمیل داده‌های خود هستیم، این طرح بسیار خوب پیش می‌رود.

    وی گفت: سعی نکنیم با دیدن یکسری اشکالات کوچک یک طرح خوب و بزرگ را زیر سوال ببریم بلکه همگی به رفع نقایص طرح کمک کنیم.

    ایرج حریرچی درخصوص طرح اختصاصی دولت برای مراکز ناباروری گفت: نزدیک 2 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که 35 درصد اینها نیازمند درمانهای پیشرفته هستند. در حوزه ناباروری 24 مرکز دولتی و 38 مرکز خصوصی داریم اما این تعداد کافی نیست.

    وی افزود: وزارت بهداشت 85 درصد هزینه‌های ناباروری در مراکز و بیمارستان‌های خاص را تقبل کرده است. باید گفت یکی از روش‌های افزایش جمعیت سرمایه‌گذاری بر روی زوج‌های نابارور است.

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پیشنهاد دولت و خرد جمعی نظام در بیمه کردن 10 میلیون نفر جدید بوده است. این افراد مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کردند و 3 هزار و 600 میلیارد تومان هزینه مراجعه یکساله اینها بوده است. در سال 94 بودجه مناسبی برای آن پیش‌بینی نشده بود اما معاونت اول رئیس جمهور دستور دادند برای هزینه‌هایی که تا سال 95 ایجاد شده روشی را مد نظر بگیرند. اوراق قرضه اسلامی و بودجه‌ای برای سال جدید برای این خدمت پیش‌بینی شد.

    ایرج حریرچی در پاسخ به این سوال که دولت اعلام کرده است وزارت بهداشت وظیفه دارد آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را اعلام کند، گفت: از چنین مصوبه‌ای اطلاع ندارم، آلودگی هوا موضوع پیچیده‌ای است و مطالعات علمی دقیق می‌خواهد که لازم است نسبت به قبل و بعد اندازه‌گیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو