فونیکسریمکسبهتام

"بن‌رو" سایپا به "رنو" می‌رسد

عصر خودرو- یک مقام مسئول صنعت خودرو با بیان اینکه رنو خواستار سهام اکثریت در شرکت "بن رو" سایپا است، گفت: توافقات اولیه با سایپا انجام شده اما هنوز رنو با این شرکت به توافق نهایی دست پیدا نکرده است.

"بن‌رو" سایپا به "رنو" می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، بعد از توافقات هسته‌ای صنعت خودرو شاهد حضور جدی شرکای قدیمی و البته بدقول فرانسوی به بازار کشور بوده است. براساس قراردادهای جدید فرانسوی‌ها فاز جدید همکاری خود را با دو شرکت بزرگ ایرانی آغاز کرده‌اند. خودروسازان ایرانی معتقدند در این همکاری‌ها ضوابط مشخصی تعریف شده و طرف فرانسوی ملزم به اجرای تعهدات است اما تجربه همکاری با فرانسه نشان می‌دهد آنها قابل اعتماد نبوده و در این شراکت به‌دنبال بیشترین سود برای خود هستند.

    علاوه بر پژو و سیتروئن، رنو سومین شرکت فرانسوی هم خواستار حضور مجدد در بازار ایران شده است اما هنوز خبری از امضای قرارداد این شرکت با خودروسازان ایرانی نیست. البته شرط و شروط متفاوت رنو برای همکاری مشترک باعث شده تا امضای قرارداد نهایی این شرکت با ایرانی‌ها به تأخیر بیفتد. به نظر می‌رسد در صورت تنظیم این قرارداد بازار ایران دودستی در اختیار فرانسوی‌ها قرار خواهد گرفت و آنها نیز در غیاب رقبای جدی اقدام به فروش محصولات خود در این بازار بکر بکنند.

    یک مقام مسئول در صنعت خودرو در رابطه با وضعیت همکاری رنو با خودروسازان ایرانی به تسنیم می‌گوید: هم‌اکنون رنو مشغول مذاکره با سایپا برای خرید سهام "بن رو" است اما هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده‌اند.

    وی با بیان اینکه رنو خواستار سهام اکثریت در شرکت بن روی سایپا است، افزود: توافقات اولیه با سایپا انجام شده اما هنوز رنو با این شرکت به قرارداد نهایی نرسیده است.

    این مقام مسؤل اضافه کرد: به نظر می‌رسد حضور رنو در بازار ایران موفق‌تر از پژو باشد چراکه این شرکت با ضوابط خاص و رعایت بسیاری از نکات اقدام به همکاری می‌کند که همین امر حضور موفق آنها را در بازار ایران بیشتر می‌کند.

    شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو) با تولید تولید خودرو سایپا 151 و آریو یکی از شرکت های تجاری سایپا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو