فونیکسریمکسبهتام

همکاری مایکروسافت و رنو- نیسان برای ساخت خودرو

عصر خودرو- برای نگرانی های مربوط به دزدیده شدن اتومبیل نیز ویژگی "تعیین محدوده جغرافیایی" طراحی شده است که صاحب اتومبیل می‌تواند یک میدان نامرئی برای اتومبیل خود تعریف کند تا زمانی که از آن محدوده خارج شد، به صورت خودکار خاموش شود

همکاری مایکروسافت و رنو- نیسان برای ساخت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، در دنیای امروز که فناوری و خلاقیت ثانیه به ثانیه رشد کرده و تغییر می‌کند، خودروسازان دیگر نمی‌توانند بر پایه اصول مکانیکی جایگاه خود را در رقابت حفظ کنند. در اصل فناوری حرف اول زیرساخت‌ها را برعهده دارد و غول های صنعتی دنیا بدون کمک از شرکت‌های فناوری و تکنولوژیک از عرصه رقابت حذف می شوند. از این رو شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل و اپل به کمک خودروسازها آمده‌‌اند.

     رنو- نیسان و مایکروسافت از توافق‌نامه بزرگی بین خودشان برای برداشتن گام‌های بزرگ‌تر برای ساخت خودروها خبر دادند.
    خودرویی تصور نشدنی شکل می‌گیرد

    این اولین قرارداد مایکروسافت با خودروسازها نیست، اما اینک نوبت رنو-نیسان است که قراردادهای همکاری مختلفی رابا مایکروسافت به امضا برساند و امروز شرکت رنو-نیسان و مایکروسافت از قرارداد جهانی و چندین ساله بین خود رونمایی کردند. طبق این همکاری، این دو شرکت با یکدیگر بر روی تکنولوژی‌های جدید در زمینه ارتباط اتومبیل‌ها و رانندگی در آنها فعالیت خواهند کرد.

    رنو-نیسان و مایکروسافت برای بهبود اتومبیل های بدون سرنشین و ایجاد نوآوری های جدید در آنها، به یکدیگر کمک خواهند کرد و همچنین در راستای ایجاد اتومبیل‌های مقرون به صرفه و دارای تکنولوژی‌های ارتباطی مثل مسیریابی پیشرفته، پیش‌بینی‌های نگهدارنده و کنترل از راه دور اتومبیل‌ها همکاری خواهند داشت. در کنار این موارد سرورهایی نیز طراحی خواهند شد که ده مورد آنها حداقل تا سال 2020 در دسترس خواهند بود.

    این دو شرکت اعلام کرده‌اند که در دنیای مدرن امروز خودروها باید به سمت هوشمندی بیشتر حرکت کنند. همکاری گروه‌های تکنولوژیک و خودروسازی می‌تواند این روند را تسریع کنند. این دو گروه اعلام کرده‌اند که خودرویی را ارائه خواهند کرد که قابلیت‌های فناورانه آن در تصور نمی گنجد.

    هدف این دو شرکت، ساخت و ایجاد پلتفرم جهانی ارتباطی یکسان برای تمام افراد است. به وسیله این پلتفرم تمامی کارهای روزانه و ارتباطات شبکه‌های اجتماعی و اخبار در هنگام رانندگی به اطلاع راننده خواهد رسید. اما برای نگرانی های مربوط به دزدیده شدن اتومبیل نیز ویژگی "تعیین محدوده جغرافیایی" طراحی شده است که صاحب اتومبیل می‌تواند یک میدان نامرئی برای اتومبیل خود تعریف کند تا زمانی که از آن محدوده خارج شد، به صورت خودکار خاموش شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو